خبرگزاری کار ایران

قوامی با انتشار بیانیه ای مطرح کرد:

اعلام برائت رئیس شورای اصلاح طلبان قزوین از عملکرد اعضای فراکسیون امید در شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۳۸

رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین با صدور بیانیه ای از عملکرد اعضای فراکسیون امید در شورای شهر قزوین اعلام برائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در چند ماه گذشته و با استعفای نابهنگام دکتر علی صفری از شهرداری قزوین، شورای شهر قزوین در دو انتخابات پر حاشیه و با آرای شکننده ۵ از ۹ رای دست به انتخاب سرپرست و شهردار برای شهرداری قزوین زد.

این انتخاب ها آنچنان پر حاشیه و فاصله دار با معیارها و شاخصه های اصلاح طلبی بود که اکثر اصلاح طلبان استان نسبت به آن واکنش نشان دادند.

حجه الاسلام و المسلمین سید ناصر قوامی، چهره شاخص اصلاحات کشور و بزرگ اصلاح طلبان استان قزوین در مورد هر دو انتخاب رسما موضع گیری کرد و این انتخاب ها را مخالف تفکرات اصلاحات معرفی کرد.

متن کامل بیانیه حجه الاسلام و المسلمین سیدناصر قوامی رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین به شرح زیر است:

مردم شریف و بزرگوار قزوین، انتخاب نامناسب شهردار قزوین با زد و بندهایی پشت پرده و با رای شکننده (پنج به چهار ) در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۸ رقم خورد.

اینجانب به عنوان وظیفه شرعی، عقلی، عرفی و اخلاقی بر خود لازم می دانم؛ هر جا که تشخیص دهم منافع عامه و حقوق مردم تضییع شده است بدون ترس و واهمه از کسی و برای تنویر افکار عمومی اظهار نظر نمایم، همانگونه که در انتخاب آقای درافشان برای سرپرستی شهرداری قزوین انجام دادم در حالی که به این برادر عزیز علاقه داشته و دارم . قضاوت با مردم است.

انتخاب اخیر شورای اسلامی شهر قزوین جهت تصدی پست شهردار؛ تا آنجا که بنده اطلاع دارم بدون توجه به شرط تحصیلات عالیه مرتبط و مناسب برای اداره شهر و نیز توانمندی لازم جهت تکیه زدن بر این کرسی انجام شده است.

این انتخاب در شرایطی صورت گرفته است که چندین کاندیدا دارای مدارک تحصیلی عالیه مرتبط و متناسب و حائز توانمندی و شایستگی لازم مطرح بودند. بنا بر این انتخاب آقای سیاوش طاهرخانی خطایی فاحش و پانهادن بر شاخصه شایسته سالاری است که یکی از مبانی و اهداف اصلاحات است.

در شهرداری نیز افرادی متخصص و توانمند با تحصیلات مرتبط و صاحب تجارب گرانبها وجود دارند که شایسته این مقام هستند و بعضا نیز اصلاح طلبان با هویتی می باشند که سالیانی رنج خدمت به مردم و شهر را در کارنامه خود دارند؛ طبعا این انتخاب را اهانت به خود دانسته و موجب دلسردی آنان در انجام وظایف‌شان می‌شود که این امر باعث خسران در اداره شهر است. از طرف دیگر افراد توانمندی نیز مطرح بودند که انصراف دادند؛ شاید متوجه مسائل و زد و بندهای پشت پرده شده بودند .

مردم می پرسند چرا این جماعت چند نفره حاضر نیستند افراد اصلح که دارای تحصیلات، توانایی و شایستگی بالا هستند را برای اداره شهرداری مرکز استان انتخاب کنند و به سراغ افرادی با شرایط پائین تر و ضعیف می روند؟ شاید علت این باشد که طبعا مدیران قوی تن به خواسته های شخصی افراد نمی دهند؛ البته باید خود ایشان در این خصوص به مردم جواب و توضیح بدهند .

بنده برخی از این انتخاب کنندگان را سالیانی است که می شناسم ولی حال که زمان امتحان و عمل به تفکرات اصلاحات رسیده مشخص شد که ایشان صداقت لازم را ندارند و به جریان اصلاح طلبی آسیب زدند. راهی که این جماعت در پیش گرفته اند به ترکستان است .

بنده صراحتا از این انتخاب کنندگان اعلام برائت می کنم و مردم بزرگوار می خواهم حساب مرا از این افراد جدا بدانند .

خدای بزرگ را به گواهی می طلبم که با هیچ کسی کینه و کدورتی ندارم وخدای متعال را به شهادت می طلبم که آنچه می گویم و می نویسم جز رضای خالق و خلق و حفظ منافع مردم چیز دیگری را مدنظر ندارم که اگر مطامع دنیوی مد نظرم بود عقل اقتضا می کرد که با این انتخاب همراهی کرده و از خان نعمت آن بهره مند شوم . چنانچه در آینده نیزشاهد باشم که زیر پرچم اصلاحات حقوق حقه مردم پایمال می شود با مردم سخن خواهم گفت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید ناصر قوامی-آبان 98

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز