خبرگزاری کار ایران

با پیگیری های مسئولان استان صورت گرفت؛

راه اندازی پانزدهمین مرکز خرید زعفران خراسان رضوی در قوچان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۱۶

با پیگیری های فرمانداری، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان قوچان، پانزدهمین مرکز خرید زعفران استان در قوچان جانمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، رئیس جهاد کشاورزی قوچان در جلسه هماهنگی خرید حمایتی زعفران، بر لزوم دقت در کارشناسی خرید تاکید و اعلام کرد: طی بیست روز برداشت زعفران در شهرستان حدود چهل هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم اشتغال فصلی ایجاد خواهد شد که می طلبد توجه ویژه ای به این موضوع داده شود. 

وی از تشکیل شرکت تعاونی زعفران کاران در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: بازارهای صادراتی توجه ویژه ای به کیفیت زعفران دارند و این  مسئله ایست که به جهت عدم لحاظ خرید کیفی کمتر مورد توجه بوده است.

احمدکنعانی سطح زیرکشت زعفران در شهرستان قوچان را 800 هکتار بیان کرد و گفت: امسال 400تن گل زعفران برداشت خواهد شد که نهایتا منتج به تولید حدود 4تن سرگل می شود.

رئیس اداره تعاون روستائی قوچان نیز بر رعایت دستورالعمل خرید حمایتی زعفران تاکید کرد و گفت: در همین راستا زعفران صرفا از کشاورزان زعفرانکار خرید می شود، همچنین زعفران باید تولید امسال باشد و کشاورزان لازم است با مراجعه به جهاد کشاورزی قوچان معرفینامه تحویل زعفران اخذ کنند، مقدار مجاز خرید زعفران از کشاورزان، حداکثر معادل مقدار قید شده در معرفینامه جهادکشاورزی است و مرکز خرید زعفران نیز صرفا انبار اتحادیه تعاون روستائی قوچان است.

محمود رضا مظلومی تعرفه خرید حمایتی انواع زعفران به ازای هر کیلوگرم را به شرح ذیل عنوان کرد:

زعفران نگین هر کیلو 105 میلیون ریال

زعفران شبه نگین هر کیلو 95 میلیون ریال

زعفران پوشال مرغوب هرکیلو 90 میلیون ریال

زعفران پوشال معمولی هر کیلو 82 میلیون ریال

وی در ادامه تاکید کرد :خرید حمایتی زعفران در شهرستان قوچان حداکثر از ۹۸/۰۸/۱۸ آغاز و تا ۹۸/۰۹/۳۰ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز