خبرگزاری کار ایران

تلاش بخش خصوصی برای رونق بازار صنعتگری و گردشگری ایران در نخجوان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۶۸

در دیدار با ریاست اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه گفت: در بخش‌های گردشگری و صنعت اقداماتی صورت پذیرفته که در صورت توافق بخش‌های خصوصی دو طرف، بازار جذابی برای بخش خصوصی ایران در نخجوان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایلنا ، سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به پیشینه مراودات اجتماعی موجود میان نخجوان و آذربایجان غربی، گفت: منطقه نخجوان روند رو به رشدی از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد و با توجه به فعالیت های ریاست جمهوری بویژه در حوزه های جذب گردشگر باعث رشد اقتصادی در منطقه شده است.
 
حسینی افزود: در حال حاضر در بخش‌های گردشگری و صنعت اقداماتی صورت پذیرفته که در صورت توافق بخش‌های خصوصی دو طرف بازار جذابی برای بخش خصوصی ایران در نخجوان فراهم شده است.
 
سرکنسول کشورمان در نخجوان با اشاره به فعالیت دو هلدینگ مهم آذری در این منطقه گفت: با توجه به دیدگاه مثبت دولت و شهروندان این جمهوری خود مختار در راستای گسترش روابط دو جانبه از رئیس اتاق ارومیه درخواست دارم تا امکان حضور مستمر هیات‌های تجاری و اقتصادی دو کشور، در ارومیه و نخجوان را با هدف گسترش همکاری های دو جانبه را بیش از پیش مهیا کنند.
 
 در ادامه این جلسه حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به پتانسیل های کشاورزی و حوزه صنایع تبدیلی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از پتانسیل های اقتصادی استان بویژه در این دو حوزه می توان با صادرات محصول به نخجوان در ایجاد روابط اقتصادی موثر عمل کنیم.
 
رئیس اتاق ارومیه با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان و جمهوری خود مختار نخجوان، اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه دستگاه دپیلماسی کشور امکان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان غربی و جمهوری نخجوان بیش از پیش مهیا شود که از آن جمله برگزاری نمایشگاه های مشترک در هر دو طرف است.
 
 وی احیای مسیرهای ترانزیتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را از دیگر موارد قابل تامل مسئولان ارشد دو کشور و فعالان اقتصادی خواند و خاطر نشان کرد: استفاده از مسیرهای ترانزیتی این جمهوری می‌تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش موثری داشته باشد.
 
بهنام تاج‌الدینی عضو هیات رئیسه اتاق ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل های کشاورزی استان گفت: امسال شاهد تولید یک میلیون و سی صد هزار تن سیب و دویست هزار تن انگور در استان بودیم که هر دو این محصولات در کشورهای سی آی اس دارای بازار خوبی هستند و با توجه به الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اورسیا می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فعالان اقتصادی دو کشور صادرات محصول به این اتحادیه صورت پذیرد.
 
تاج الدینی با اشاره همسایگی دو کشور یکی از علل عدم شناخت بازار استان در نخجوان را عدم ارتباط کافی میان فعالان اقتصای دو کشور بوده که با برگزاری رویدادهای تجاری این نقیصه نیز مرتفع می شود.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز