خبرگزاری کار ایران

در پی تعطیلی چند واحد صنعتی مطرح شد؛

انتقاد فرماندار آوج از روند توسعه صنعتی در این شهرستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۲۳۶

تعطیلی چندین سوله و بلاتکلیفی اراضی شهرک صنعتی آوج سبب شد تا فرماندار این شهرستان نسبت به روند توسعه صنعتی آن انتقاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرماندار شهرستان آوج در نشست ستاد توسعه این شهرستان افزود: در حال حاضر فقط ۶ واحد صنعتی در شهرستان آوج با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و ۱۴ سوله و انبار صنعتی در این شهرستان به حالت تعطیل درآمده‌ است.

نصرت الله علیرضایی افزود: در این شهرستان ۲۲ جواز تاسیس در حوزه صنعت صادر شده است، اما تاکنون به غیر از ۲ مورد نسبت به پیگیری و اجرای هیچ کدام از این مجوزها اقدامی انجام نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به بلاتکلیفی زمین‌های شهرک صنعتی آوج اشاره کرد و گفت: در گذشته ۴۵۰ تا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط مردم به شهرک صنعتی بخشیده شد، اما شهرک صنعتی با تسطیح و زون بندی ۷۰ هکتار مابقی اراضی را به حال خود رها کرده است و امروز شاهد هستیم که برخی بدون هماهنگی به کشت محصولات زراعی اقدام می‌کنند.

علیرضایی تصریح کرد: شهرستان اوج جزو مناطق کمتر توسعه یافته استان محسوب می‌شود و مسئولان باید برای حمایت از سرمایه گذاری در این بخش اراضی را با قیمت پایین در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند، اما متاسفانه زمین‌هایی که هر متر مربع آن ۱۵ هزار تومان بود، امروز هر متر مربع از آن ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فرماندار آوج بابیان اینکه توسعه این شهرستان مغفول مانده توصیف کرد و گفت: بارها تاکید شده که توسعه اقتصادی در استان قزوین به صورت شمال و جنوب درآمده و بی توجهی به ظرفیت‌های این منطقه سبب شده تا شاهد پدیده مهاجرفرستی در آوج باشیم.

شهرستان آوج در جاده قزوین به همدان و در ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز