خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

13 آبان تجلی رشادت‌های جوانانی است که برای حفظ نظام از جان خود گذشتند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۳۷

فرماندار شهرستان تایباد گفت: بزرگداشت 13 آبان یادآور حماسه بزرگ‌مردانی است که با سن کم در مقابل ظلم دشمن ایستادند و برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند.

محسن سیاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: حماسه 13 آبان مظهر بصیرت، بیداری، استکبار ستیزی و روز تجلی ارزش‌های انقلابی ملت ایران به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است .

وی با اشاره به اهمیت باشکوه برگزار کردن راهپیمایی 13 آبان افزود: دشمنان این نظام در فکر تضعیف اعتقادات و مقدسات مردم ایران هستند از این رو هرچه باشکوه برگزار کردن حماسه‌های ملی همچون راهپیمایی 13 آبان پاسخ دندان شکنی به آشوب‌های مستکبران است و خواب را بر دشمنان این کشور حرام خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: چنین روزی در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران شامل تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

فرماندار تایباد با اشاره به این موضوع که 13 آبان تنها متعلق به قشر خاصی نیست تصریح کرد: در این روز گروه خاصی مانند دانش‌آموزان و دانشجویان تظاهرات نمی‌کنند بلکه همه اقشار مختلف مردم و مسولین برای شرکت در این حماسه ملی حضور یکپارچه خواهند داشت تا بار دیگر آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب را بنا بر تاکید مقام معظم رهبری بر باشکوه برگزار کردن چنین روزی در صحنه نمایش دهند.

سیاح اظهار کرد: آمریکا و دولت‌های دست نشانده آن در طول عمر انقلاب اسلامی هر روز با طرح برنامه‌ای جدید به فکر نابودی کشور ایران بوده و هستند؛ امروز با طراحی جنگ اقتصادی و تحمیل تحریم به مردم سعی در نابودی نظام دارند اما مردم این کشور به ویژه مناطق مرزی و تلفیقی که بیشتر مورد توجه مستکبران است آگاهانه و با میل و اراده خود در چنین روزی به صحنه می‌آیند تا ثابت کنند هیچ حماسه‌های در گذر زمان کمرنگ نخواهد شد و هرروز بر ارزش واقعی آن افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی به عنوان سازندگان آینده کشور نشان دهنده این مهم است که برای آگاه سازی جوانان وقت گذاشته شده و آنچه ارزش‌های واقعی در این نظام محسوب می‌شود نسل به نسل انتقال یافته و همچنان ادامه دارد؛ جوانان امروز به پاس ارج نهادن به رشادت‌های جوانان دیروز در این حماسه خود را به دشمنان ثابت می‌کنند که اگر باز هم کسی قصد چشم اندوزی به این کشور را داشته باشد نسلی هست که با الگوپذیری از نسل گذشته برای حفظ این نظام جان خود را تقدیم کند.

سیاح در پایان خاطرنشان کرد: مردم انقلابی تشیع و تسنن شهرستان مرزی تایباد همگام با ملت ایران روز دوشنبه در راهپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنند و با مشت‌های گره کرده و با سر دادن شعارهای انقلابی بر ضد استکبار یکبار دیگر دشمنان را خار و زبون خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز