خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد:

شهرداری یزد در ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز ناتوان است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۱۵

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به عدم ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر گفت: به نظر می رسد شهرداری قدرت مقابله با معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد و لازم است شورای شهر برای این مهم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا قمی در جلسه علنی شورای اسلامی یزد اظهار داشت: نمایندگان مردم در شورا باید نسبت بیش از پیش نسبت به تمام امور در مدیریت شهری حساس و نکته بین باشند.

وی بحث تخلفات ساختمانی را یکی از جدی‌ترین مطالبات شورای شهر یزد از شهرداری دانست و افزود: به‌رغم تذکرات جدی و مکرر شورا مبنی بر بررسی و ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز، تاکنون نسبت به این مهم از سوی شهرداری اقدام جدی انجام نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی که شبه زمین خواری داشته است را از دیگر نابسامانی های موجود در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این شرایط در بحث ساخت و ساز غیرمجاز برای شهرداری یزد شرم آور است.

قمی با بیان این که ساخت ساختمان چند طبقه بدون اخذ مجوز لازم و تبعیض در صدور مجوزهای لازم ساختمانی از دیگر چالش‌های جدی در این حوزه مدیریت شهری یزد است، تصریح کرد: اگر شهرداری قدرت مقابله با مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد باید رسماً اعلام کند تا شورا برای این مهم برنامه ریزی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد شدید از این که چرا در یک معبر شهری به برخی مجوز ساخت ساختمان شش طبقه داده شده ولی در همان معبر به برخی حتی مجوز ساخت ساختمان چهار طبقه داده نمی شود، تأکید کرد: شهرداری باید هرچه سریعتر این نابسامانی را مدیریت و رفع کند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورا در ادامه با اشاره به اهمیت راه اندازی طرح رصد شهری، خاطرنشان کرد: این مهم در معاونت فناوری و اطلاعات شهرداری تدوین و اجرایی می‌شود و بعد از اجرای طرح رصد شهری هیچ کس حق بی خبری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی املاک شهرداری یزد، اظهار کرد: تمام املاک شهرداری باید به صورت شفاف در سایت به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز