خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در قزوین:

هوای خوب تهران به دلیل بنزین استاندارد است/ تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۸۳۱

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد و رشوه خواری از سال گذشته آغاز شده اما هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نیره پیروزبخت امروز در حاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد و رشوه خواری به کجا کشید، اظهار کرد: این استاندارد جز استاندارهای ۱۷ گانه سازمان ایزو است که به سازمانهای تابعه اعلام شده است.

وی افزود: از سال گذشته با خیلی از دستگاهها به ویژه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تدوین استاندارد مدیریت مبارزه با فساد و رشوه  خواری را آغاز کردیم و هنوز تدوین آن به پایان نرسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور ادامه داد: در چند روز آینده یک دوره آموزشی از طرف سازمان ایزو برای تمام کاربران برگزار می‌شود و سپس پس از بازگشت نمایندگان، استاندارد مدیریت مبارزه با فساد و رشوه خواری تدوین می‌شود.

پیروزبخت اضافه کرد: استاندارد سوخت تجدیدنظر شده و بنزین کشور با استانداردهای یورو ۴ که در خود سازمان استاندارد ملی آمده، کاملا انطباق دارد.

وی خاطرنشان کرد:  هوای خوب تهران در چند ماه اخیر شاهد این است که بنزین استاندارد بوده است.

رتبه ۲۱ کشور  در سازمان ایزو

این مقام مسئول بیان کرد: استانداردهای کشور ما با استاندارد جهانی هماهنگ و منطبق بوده و جایگاه خوبی در سازمان ایزو داریم؛ در بین ۱۶۳ کشور، رتبه ۲۱ را کشور ما دارد و استانداردهای کشور ما خیلی هماهنگ با استانداردهای بین المللی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: از نظر صنعت استاندارد مشکلی نداریم این در حالی است که در حال حاضر  حدود ۲۱ گواهی استاندارد قانون ذبح و ۱۵ گواهی بر مبنای قانون جدید سازمان ملی استاندارد در خصوص استاندارد حلال صادر شده است.

پیروزبخت افزود: گواهی‌های مذکور به واحدهای تولیدی داده می‌شود که فرآیند آنها کاملا با استانداردها انطباق دارد و با علائم استاندارد کشور ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی مطرح کرد: تصمیم گیری درباره برنامه استاندارد خودرو هفته آینده در شورای استاندارد اعلام و برنامه های آن نهایی می‌شود که حدود یک ماه این موضوع به تاخیر افتاده است.

 

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز