خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای هیات اجرایی خانه کارگر قزوین با استاندار مطرح شد؛

مهمترین مطالبه جامعه کارگری و بازنشسته، معیشت و درمان است/ ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی/ ساخت یک مجتمع رفاهی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۳۹

اعضای هیات اجرایی خانه‌ کارگر استان قزوین با هدایت‌الله جمالی پور (استاندار قزوین) دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در دیدار با استاندار قزوین با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان گفت: دغدغه‌های حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و درمان است.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: مهمترین مطالبه حال حاضر جامعه کارگری و بازنشسته، امنیت شغلی، معیشت و درمان است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران را به آنان بازگردد.

کریمی در ادامه از روش سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: برخی واحدهای استان قزوین همانند کنتورسازی و فرنخ گرفتار مصیبتی بزرگی به نام خصوصی‌سازی شده است که کارگران با روش و سیره انجام آن مشکل دارند. این روش مانند یک ویروس مسری خطرناک در واحدهای تولیدی رها شده و تنها راه‌حل، مهار آن و اصلاح روش است.

وی در ادامه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی و فرنخ و تمام واحدهای واگذار شده را شامل احیای تولید و حفظ اشتغال و کار برشمرد و گفت: کارگران فعالیت واحد و رونق تولید را مقدم بر همه چیز می‌دانند. از شما، به عنوان نماینده دولت در استان می‌خواهیم که دغدغه‌های کارگرانی همانند کنتورسازی را در موضوع تعیین تکلیف سهامداران برطرف کنید.

کریمی در ادامه با اشاره به مشکلات درمان کارگران شاغل و بازنشسته گفت: درمان مستقیم جوابگوی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نیست. در عین حال بیمارستان‌های خصوصی و دولتی هم به بیمه‌شدگان خدمات خوبی اراده نمی‌کنند بویژه در شهرهایی همانند محمدیه و الوند اصلاً خدمات درمان بیمارستانی وجود ندارند. در این مورد شاهد کم لطفی برخی مسئولان در استان هستیم.

او در بخش پایانی سخنان خود به سامان‌دهی کارگران فصلی و ساختمانی تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان در حوزه کارگران ساختمانی، ساماندهی آنها در یک مکان مناسب سرپوشیده در فصول گرم و سرد سال است. شهرهای الوند و البرز دو شهر کارگرنشینی هستند که هیچ محل سرپوشیده‌ای برای تجمع کارگران فصلی و ساختمانی ندارند.

وی در خاتمه خواستار مساعدت استانداری در ساخت یک مجتمع رفاهی برای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان در شهر قزوین شد و گفت: استان قزوین با بیش از پنجاه هزار بازنشسته تامین اجتماعی الزام به داشتن یک مکان رفاهی است که امیدواریم با مساعدت استانداری این مکان مهم نیز برای بازنشستگان ساخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز