خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان رضوی مطرح کرد؛

اجرای طرح نجات به منظور تبدیل مشهد به شهر بدون معتاد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۱۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هشت محله مورد نظر در "طرح نجات" حاشیه شهر مشهد نیازمند ایجاد دستکم ۶ هزار ۱۵۶ شغل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری روز شنبه در ششمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ محله‌های اسماعیل آباد، امام هادی (ع)، پورسینا، دروی، زرکش، سیس آباد، قربانی و مهرآباد که در طرح نجات قرار دارند ۱۸۸ هزار و ۹۹۵ نفر جمعیت دارند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۹۹۳ نفر شاغل و ۸۰۹ نفر زن بیکار و پنج هزار و ۳۴۲ نفر مرد بیکار هستند.

وی با بیان اینکه طرح نجات به منظور تبدیل مشهد به شهر بدون معتاد اجرا می‌شود اظهار داشت: این طرح با همت استانداری خراسان رضوی، ستاد استانی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های مرتبط برای حاشیه این شهر تهیه شده است.

وی گفت: مقرر شده است ۱۰ میلیارد ریال برای هر محله جهت نیازمندان واجد شرایط در نظر گرفته شود.

سنجری افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز تاکنون برای کارآموزان این مناطق دوره‌های آموزشی مهارتی از جمله دوخت لباس، بافت پوشاک، شیرینی پزی، لوله کشی، تراشکاری، سرویس کاری خودرو و آرماتوربندی برگزار کرده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: باید توجه ویژه به طرح نجات داشته باشیم و اشکالات طرح و برنامه‌هایی که در کارگروه‌های اشتغال مصوب می‌شود  نیز باید برطرف و هرچه زودتر اجرایی شود.

علی رسولیان با بیان اینکه هر طرح اشتغالزا را تامین مالی می‌کنیم افزود: باید مراقب باشیم که اجرای این طرح منجر به کاهش یا توقف مهاجرت افراد از روستاها یا شهرهای مجاور به حاشیه شهر مشهد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز