خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک:

مشکلات زیست محیطی چالش جدی در آبیک است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۸۴

فرماندار شهرستان آبیک گفت: مسائل و معضلات زیست محیطی، چالش جدی مردم شهرستان آبیک بوده و خُلق و نفس آنان را تنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین از قزوین، شهرام احمدپور روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 200 بیمه شده جدید به مجموعه بیمه‌شدگان شهرستان آبیک افزوده شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 57 درصد کاهش تعدیل نیرو داشته‌ایم.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو شهرستان آبیک شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی به منصه ظهور می‌رسانند.

احمدپور با بیان اینکه حال معیشتی مردم خوب نیست و در مراجعات مردمی به دستگاه‌های مختلف این مهم کاملا مشهود است، اضافه کرد: تکریم مردم و توجه به مطالبات و پیگیری و رفع آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و مسئولان شهرستان آبیک باید تلاش کنند تا حد امکان، نسبت به رتق و فتق امور مردم گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان آبیک باید در برابر مسئولیتی که دارند و نسبت به تعهد ایجاد شده بر گردن آنها، جدیت بیشتری در رفع مشکلات مردم داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: مسئولان شهرستان آبیک در کنار یکدیگر و حفظ وحدت و انسجام پیگیر مشکلات و مسائل مردم هستند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

فرماندار شهرستان آبیک با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تلاش مسئولان برای تحقق این امر افزود: حضور جدی و پرشور در انتخابات در سرنوشت مردم اثرگذار خواهد بود و باید تلاش کنیم حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

احمدپور مطرح کرد: مدیران شهرستان آبیک باید در جذب اعتبارات ملی و استانی برای پروژه‌های این شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند و بتوانند پروژه‌ها را به پیش ببرند.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس درباره نطق‌ها و تذکرات اخیر خود در مجلس در خصوص مشکلات شهرستان آبیک به ویژه آب شرب و بیمارستان شهدا افزود: مسائل زیست محیطی، چالش جدی مردم شهرستان آبیک بوده و خلق و نفس مردم را تنگ کرده است.

این مسئول اذعان کرد: از سوی برخی واحدهای معدنی در شهرستان آبیک بدون ضابطه و رعایت سلسله مراتب اداری،  برداشت‌های بی‌رویه صورت گرفته است  و مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار هکتار از اراضی زیاران با آستان قدس رضوی دارای مشکلاتی است و با توجه به شهر شدن این روستا، قطعا مشکلات زیاران بیشتر می‌شود  بنابراین نیاز است مشکلات روستای زیاران حل و فصل شود.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان آبیک در تولیدات کشاورزی نقش اساسی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به تولید 12 درصد تخم‌مرغ کشور در این شهرستان اشاره کرد.

آبیک آشفته بازار مدیریتی را تجربه کرده است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: بعضا افراد در شرق و غرب عالم، دین را یک فرهنگ و یا آیین می‌بینند که جفا در حق دین است چراکه دین یک برنامه‌ است که فرهنگ‌ساز بوده و آیین‌هایی هم دارد.

امام جمعه شهرستان آبیک با تاکید بر اینکه باید نگاه جهادگر به تولیدکننده داشته باشیم، ادامه داد: در جاهای متعددی از قرآن کریم بر جهاد بودن کار اقتصادی اشاره شده است.

حسینی میرامینی اضافه کرد: مسئولان باید نگاه تسهیل‌گری به تولیدکننده داشته باشند چرا که برخی تولیدکنندگان تحت فشار شرایط سخت تحریمی قرار دارند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی اذعان کرد: حدود یک سال است که شاهد تجربه کردن آشفته بازار مدیریتی در شهر آبیک هستیم که امیدواریم با روی کار آمدن شهردار جدید، مشکل نبود شهردار و بی سر و سامانی شهر رفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز