خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد:

بهره وری از زمان، اصل اساسی پدافند غیرعامل است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۲۹۲

معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: برنامه ریزی در استفاده از وقت و حداکثر بهره وری از آن، اصل اساسی پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود مینوییان معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور روز شنبه در همایش پدافند غیرعامل که در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: برنامه ریزی در استفاده از وقت و حداکثر بهره وری از آن، اصل اساسی پدافند غیرعامل است و توفیق خدمت به مردم کشور اگر از دست برود قابل برگشت نخواهد بود.

وی گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که بدون به کارگیری از تجهیزات نظامی ایجاد شده و باعث کاهش آسیب پذیری و موجب مصون سازی می‌شود تا اگر آسیبی در کشور ایجاد شد بتوان با تدابیر تعریف‌شده از خسارت‌های احتمالی پیشگیری و آسیب‌ها را جبران کرد.

معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: موضوع اصلی پدافند غیرعامل، دارایی‌هاست که شامل زمان، زیرساخت ها، اراضی، مصالح ساختمانی و غیره می شود که جزو سرمایه های ملی است.

مینوییان عنوان کرد: تهدید دشمن این است که بتواند به سرمایه های ما از جمله نیروی انسانی ضربه وارد کند و ما موظف هستیم به بهترین شکل از سرمایه های انسانی در مقابل تهدیدات دشمن دفاع کرده و آنها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات طبیعی در کشور که موجب ایجاد مشکلات در زیرساخت های برخی استان‌ها شد، افزود: ریزگردهایی که در خوزستان موجب شد تا به زیرساخت های برق و آب در استان خوزستان آسیب هایی وارد شود اگر با مطالعه درست، آسیب‌پذیری زیرساخت ها شناسایی می‌شد، با سرعت بیشتری می‌توانستیم مشکلات موجود را برطرف کرده و حتی پیشگیری کنیم.

معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: کار پدافند غیرعامل با فکر و اندیشه قابل اجراست و باید پدافند غیرعامل را تسری دهیم.

وی اضافه کرد: باید به هوش باشیم کشور ما به دلیل اینکه دشمن قدار و با تکنولوژی بالا به دنبال ضربه به کشور در حوزه های مختلف است، باید بتوانیم در مقابل تک دشمن پاتک کرده و در مقابل تهدیدات و آسیب های این دشمن قوی کشور را با تکنولوژی بالاتر، مصون و تاب آور سازیم.

مینوییان گفت: مبنای پدافند غیرعامل استفاده از فناوری و تکنولوژی روز است که این امر توصیه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز