خبرگزاری کار ایران

رسولیان مطرح کرد:

هدف طرح مثلث توسعه اقتصادی مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۶۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تمرکزگرایی مانع توسعه اقتصاد مقاومتی است و این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشست تبیین مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد برگزار شد، افزود: فرهنگ کار و تلاش همواره موضوعی ضروری در کشور بوده و مردمی کردن اقتصاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که توسط استاندار خراسان رضوی تبیین شده است، همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: یکی از الگوهای تأثیرگذار برای عبور از موانع اقتصادی، طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی است.

رسولیان افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی که ابتکار استاندار خراسان رضوی به شمار می‌رود  طرح مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در اجرای آن ارکان حاکمیت و بخش خصوصی توسعه منطقه را از روستاها آغاز می‌کنند. 

وی اظهار داشت: در این راستا با ۱۲۳ شرکت بخش خصوصی، دولتی یا عمومی به عنوان معین اقتصادی تفاهمنامه امضا شده و آن‌ها مسئولیت توسعه مناطق ۱۲ گانه استان را برعهده گرفته‌اند. این تفاهمنامه‌ها به امضای روسای دادگستری، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و فرمانداران نیز رسیده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این طرح، ۹۲ درصد از معین‌های اقتصادی از بخش خصوصی، پنج درصد از موسسات عمومی و غیردولتی و سه درصد از بخش دولتی هستند که در بخش‌های عمرانی، اجرایی، معدنی و گردشگری، صنعت و کشاورزی فعالیت نموده و ۹۶ درصد مساحت استان را زیرپوشش دارند.

رسولیان افزود: در کنار طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی، تفاهم نامه‌های سرمایه‌گذاری به تعداد هزار و ۱۲۹ مورد به ارزش ۱۲۸ هزار میلیارد تومان امضا شده که از این میزان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال آورده سهامداران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز