خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

ناوگان عمومی قزوین 38 هزار زائر اربعین را جا به جا کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از جا به جایی 38 هزار و ۷۹۶ زائر اربعین حسینی سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی در خصوص جا به جایی زائران اربعین حسینی اظهار کرد: 38هزار و ۷۹۶ زائر اربعین حسینی سال جاری که توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان قزوین جابجا شدند با وسایل نقلیه ای اتوبوس، مینی بوس و سواری از استان به مرز مهران، عراق و بالعکس بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: سفرهای اربعین حسینی از ۱۰ تا ۳۰ مهرماه انجام شد که نسبت به سال گذشته با افزایش ۹۹.۲ درصد روبرو بوده است.

حق ‌لطفی افزود: اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل راهداری استان در طول سفرهای اربعین امسال شامل: هماهنگی با مجتمع‌های خدماتی-رفاهی سطح استان جهت ارائه خدمات مطلوب، تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالا جهت جا به جایی کالاهای مورد نیاز به مرز مهران و کشور عراق و نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه به منظور آمادگی کامل جایگاه داران جهت تامین سوخت مورد نیاز ناوگان ویژه اربعین حسینی بود.

وی راه ‌اندازی تارنمای ویژه اربعین حسینی در سامانه مرکز مدیریت راه‌های کشور به منظور اهداف تعیین شده برای اطلاع رسانی پویا به زائران، نصب بنرهای اطلاع رسانی حاوی توصیه‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راهنمای تردد زائران از مرزها هنگام بازگشت در پایانه مسافربری آزادگان قزوین و کنترل و نظارت شبانه‌ روزی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر از دیگر خدمات ارائه شده اعلام کرد.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی، اعزام ۱۲ دستگاه از ماشین‌آلات سبک، نیمه‌ سنگین و سنگین این اداره کل به مرز مهران جهت خدمات رسانی و آماده‌سازی زیرساخت‌های پایانه مسافربری برکت، اعزام ۴۲ راهدار به مرز مهران برای ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت ساماندهی موج بازگشت زائران اربعین حسینی نیز از جمله اقدامات انجام شده می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین خاطر نشان کرد: آماده ‌سازی تمامی راهدارخانه‌های استان، تشدید گشت‌های راهداری جهت ارائه خدمات شبانه روزی به زائران اربعین حسینی، برگزاری نشست‌های آموزشی برای رانندگان و مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر با همکاری پلیس راه و استقرار جرثقیل‌های سنگین در راه‌های ارتباطی منتهی به مسیر حرکت کاروان‌های زائران اربعین نیز از جمله فعالیت‌های اداره کل راهداری به زائران حسینی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز