خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد؛

مشارکت اجتماعی حلقه مفقوده شهر انسان محور است/مدل شهری توسعه در مشهد زیست محور نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۱۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پیش از اجرای حقوق شهرنشینی، تعریف ساز و کار تبدیل رفتار شهروندان به رفتار مطلوب شهرنشینی و اخلاق مدار یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، تورج همتی در نشست گفتگوی منشور حقوق شهرنشینی که با موضوع بازخوانی بند دهم این منشور و با عنوان «حق بر محیط زیست» در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن انتقاد بر اینکه تورم قوانین، مانع تحقق منشورحقوق شهرنشینی است تصریح کرد: مشارکت اجتماعی حلقه مفقوده شهر زیست پذیر و انسان محور است و بر این اساس بهره مندی از پتانسیل جوامع مدنی و ساختارهای اجتماعی ومحلی برای توسعه فرهنگ شهرنشینی که برای پیاده سازی مفاد این منشور، بستر ساز خواهد بود، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از تدوین منشور حقوق شهرنشینی مشهد که سندی بالادستی و مبتنی بر توجه جدی به حقوق مردم و تحقق شهر انسان محور به شمار می رود، گفت: با توجه به ظرفیت زیارتی موجود در کلانشهر مشهد، توسعه المانهای طبیعی در کنار المانهای معنوی می تواند گام موثری در زیست پذیری شهر توام با کاهش بروز جرم محسوب شود.

همتی همچنین ضمن اشاره به برخی ایرادات موجود در تدوین این منشور در بند حقوق محیط زیست گفت: جستجوی مطلوبیت احساسی در باغهای خصوصی و رونق ویلا سازی ها گواه بر ضعف طبیعت شهری و تبدیل شهر به لکه سیاه احساسی و استقرار مدل شهری غیر زیست محور  است. 

وی در ادامه، انسجام و پیوستگی فضای بصری، تعدیل میکرواقلیم شهری، توجه به اقتصاد تغییرات اقلیمی و گسترش مشارکت مردمی در مبلمان شهری را از بدیهیات استقرار شهری انسان مدار بر پایه فضاهای گفتگو محور و برانگیزاننده حواس پنجگانه مطرح کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز