خبرگزاری کار ایران

علی درویش پور:

لزوم تسهیل در سرمایه گذاری گردشگری/ صنعت توریسم، دست خوش تغییر نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۹۶۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه در آینده اکثر مشاغل دچار تغییر می شوند تاکید کرد: علیرغم سایر مشاغل، صنعت گردشگری تغییر نمی کند، فقط کافی است زیر ساختهای مناسب برای صاحبان سرمایه فراهم شده تا بتوانند سرمایه گذاری لازم را انجام دهند باید تسهیل گر سرمایه گذاران باشیم.

به گزارش ایلنا، علی درویش پور با بیان اینکه جاذبه های گردشگری در ایران می تواند به نقطه ای برسد تا بخش قابل توجهی از بودجه کشور را تامین کرده واز وابستگی کشور به نفت بکاهد گفت: ایران مناطق بکر و جاذبه های بی نظیری دارد و البرز دارای پتانسیل خوبی است که می تواند بیشترین بهره را از آن ببرد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه و صحبتهای دوستان روزی تبدیل به واقعیت می شود، افزود: خلاقیت باعث می شود بتوانیم نگاهی نو به محیط اطراف خود داشته و از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم اقلیم آب و هوایی البرز و مجاورت با تهران شرایط خوبی را برای استان فراهم کرده که از آن می شود بهره ببرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه  در تمام حوزه ها می توان نگاه گردشگری داشت گفت: نهضت بوم گردی اتفاق خوبی را رقم زد که علاوه برحفظ و حراست مناطق بکر، هر روستا بتواند با توجه به  قابلیتها و جاذبه های طبیعی خوداقدام به جذب گردشگر کند. در ایران به پراکندگی جغرافیای کشور گردشگر را باید توزیع کرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: ضروریست هر اقدامی که به لحاظ شهری انجام می دهیم از ساخت اتوبان گرفته تا استفاده از سد، نگاه گردشگری داشته و به چشم یک فرصت  به آن بنگریم.

درویش پور با اشاره به گسترش وسایل ارتباطی تاکید کرد: برند سازی هر منطقه و معرفی جاذبه های آن فرصت مناسبی را فراهم کرده که بتوانیم هر بخش و روستا را با ویژگی منحصر به فرد خود معرفی کنیم نظیر کوههای رنگین اشتهارد که فضای مجازی بستر مناسبی برای معرفی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در آینده اکثر مشاغل دچار تغییر می شوند تاکید کرد: علیرغم سایر مشاغل صنعت گردشگری دست خوش  تغییر نخواهد شد فقط کافی است زیر ساختهای مناسب برای صاحبان سرمایه فراهم شده تا بتوانند سرمایه گذاری لازم را انجام دهند باید تسهیل گر سرمایه گذاران باشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه گردشگری صنعتی نوپاست گفت: در حال حاضر سومین صنعت جهان گردشگری است که با سرعتی که در پیش گرفته است به زودی صنعت اول جهان خواهد شد وما نباید از این فرصت غافل شویم واز تمام ظرفیت استانبرای پیشرفت در این حوزه باید استفاده کرد.

وی با اشاره به دستور جلسه گفت: انتظار می رود آب منطقه ای نقاطی که طرح جامعه گردشگری استان توسط مشاور در حوزه تاسسیات، املاک واراضی در مقیاس کوچک وبزرگ درآن دیده شده مورد بررسی قرار داده و در اختیار میراث فرهنگی گذاشته تا با فراخوان بتوانیم سرمایه گذار مناسب را جذب کرده همچنین انتظار می رود طی گزارشی در خصوص تفاهم نامه منعقد شده بین میراث فرهنگی وآب منطقه ای کشور بیان شود که در استان البرز چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است. 

درویش پور تاکید کرد : ضروریست ظرف هفته آینده وضعیت واگذاری زمینهای بخش خصوصی و دولتی  که می شود در حوزه گردشگری برای سرمایه گذاری پیشنهاد داد مشخص شده تا به بخش خصوصی با شرایط مناسب معرفی شود همچنین طرح جامعه گردشگری تهیه شده باید به کلیه شهردارها ابلاغ شود.

وی با شاره به اینکه موظفیم از سرمایه گذاران حمایت کنیم گفت: وظیفه ما تسهیل گری برای سرمایه گذاران است امروزه بسترهای سرمایه گذاری در سایر نقاط کشور نیز فراهم است وسرمایه گذار نقطه ای را ترجیح می دهد انتخاب کند که کمترین مانع را داشته باشد به همین منظور انتظار می رود پروژه هایی که در مسیر اجرا دچار مشکل شده اند  احصا شده  وکمک کنیم تا موانع بر طرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی افزود: موضوعات گردشگری باید با تعصب پیگیری شود  تا بتوان با جذب گردشگر زمینه اشتغال مستقیم وغیر مستقیم بسیاری از شهروندان البرزی را فراهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز