خبرگزاری کار ایران

نزدیک به 90 درصد بیمارستانهای اصفهان موقوفه است/20 پرونده قضایی برای موقوفات شاهین شهر

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۸۸

رئیس اداره اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه به خاطر نو ظهور بودن در حوزه موقوفات دچار عقب ماندگی نیست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام مهدی قربانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار کرده بود، اظهار کرد: با ترویج و فرهنگ سازی سنت حسنه وقف بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را به خوبی می توان حل و فصل کرد چرا وقف یک مدل کامل از اقتصادی مقاومتی است.

وی با بیان اینکه حسن اصلی نقد ماندگاری آن است، افزود: نزدیک به 90 درصد بیمارستانهای اصفهان موقوفه است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه برخی موقوفات در کشور به 900 سال پیش بر می گردد، گفت: اموال وقفی به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات ما علمی و خدماتی است، بیان داشت: شهرستان شاهین شهر و میمه به خاطر نو ظهور بودن در حوزه موقوفات دچار عقب ماندگی نیست.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 موقوفه که متشکل از 228 رقبه در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در این شهرستان 9 بقعه متبرکه وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از 60 سند اموال موقوفه از طریق برگزاری مزایده در شاهین شهر و میمه به اجاره داده شد.

وی با بیان اینکه تمام زیر ساخت های بقاع متبرکه در شهرستان شاهین شهر و میمه تکمیل شده است، اظهار داشت: برای تکمیل زیر ساخت های امام زاده سید صالح خاتون ازان نزدیک به 4میلیارد و 500میلیون تومان هزینه شده است که 50  درصد آن توسط خیرین تامین شده است.

وی با بیان اینکه برای نصب ضریح جدید امامزاده سید یوسف(ع) روستای سه تاکنون نزدیک به یک میلیارد و 200میلیون ریال هزینه با کمک خیرین صورت گرفته است، افزود: 10 خادم که حقوق بگیر اداره اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه هستند در بقاع متبرکه یاد شده هم اکنون مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

وی با بیان اینکه 20 پرونده فعال قضائی در حوزه موقوفات داریم، ادامه داد: رسانه ها موضوع مهم و حسنه وقف را باید در جامعه فرهنگ سازی کنند. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه ترمینال مسافربری شیشه ای شاهین شهر را اموال وقفی خواند و گفت: برخی از زمین های اطراف این ترمینال مسافربری نیز وقفی هستند که در مورد آنها تصمیمات خوبی گرفته شده که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز