خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در دیدار مدیرعامل ایلنا:

نباید از انتقادات سازنده ترسید/اظهارات برخی افراد غیرمسئول آسیب زاست/ایلنا الگوی مناسب کاری برای رسانه ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۲۴

استاندار قزوین با بیان اینکه نباید از انتقادات سازنده ترسید، گفت: انتقادات باید منشا اصلاح امور شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور صبح امروز در دیدار مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به همراه سید مصطفی جعفری نماینده این خبرگزاری در استان قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی کشور این است که به جای اینکه بنشینیم  و ظرفیت ها را در کنار هم قرار دهیم و صرف ساختن کشور کنیم، در تقابل با هم رفتار کرده و رفتارهای اشتباه خود را توجیه می‌کنیم.

وی افزود: توجیه کارهای اشتباه موجب بی اعتمادی عمومی می شود.

استاندار قزوین ادامه داد: منتقدین دولت باید وضعیت و شرایط آغاز به کار دولت را ببیند و موانع موجود بر سر راه آن را هم در نظر بگیرند؛ آنگاه به نقد عملکرد دولت بپردازند و توفیق یا ناکامی دولت را ارزیابی کنند.

جمالی پور اضافه کرد: امروز مردم از سطح آگاهی، دانش اجتماعی و تحلیل بسیار خوبی برخوردار هستند و هر کلمه ای که گفته شود را چندین بار تحلیل می‌کنند؛ بنابر این اگر نوشته و گفته افراد و صاحب نظران علیه دولت یا علیه هم و نیز سایر ارکان حکومت منصفانه نباشد مردم قضاوت نادرستی نسبت به رفتارها و عملکردهای منتقدین خواهند کرد و به نوعی نا امیدی و بی اعتمادی در جامعه شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروز موجب شده مردم بیشتر و ریزتر از اوضاع و احوال کشور آگاهی پیدا کرده و براساس آن نسبت به عملکردها قضاوت کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اذعان کرد: از ابتدای انقلاب، مسئله اصلی دولت‌ها انتقال پیام آنها به جامعه و مردم بوده که متاسفانه گاهی اوقات خدمات بزرگی که توسط دولت ها برای توسعه و رفاه جامعه انجام می شود، خوب به جامعه منتقل نمی شود.

برخی رسانه‌ها جهت‌دار عمل می‌کنند

استاندار قزوین افزود: نشریات و روزنامه ها هم در کشور ما متاسفانه هیچگاه مورد اقبال حداکثری مردم قرارنگرفته‌اند و محدوده انتشار و فعالیت آنها نیز بسیار محدود و حداقلی است، برخی رسانه‌ها هم متاثر از فضای سیاسی مسموم موجود درکشور جهت دار عمل می‌کنند.

نباید از انتقادات سازنده ترسید/اظهارات برخی افراد غیرمسئول آسیب زاست/ایلنا الگوی مناسب کاری برای رسانه ها

جمالی‌پور افزود: مشکل دیگر امروز کشور ما این است که برخی اوقات، افرادی که در کشور مسئولیتی ندارند حرف‌هایی می زنند که باعث آزرده خاطر شدن جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی تفکرات و رفتارها خسارت های جبران ناپذیری بر کشور وارد می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: برخی چنان حرف می زنند که انگار دولت و نظام از هم جدا هستند و می شود با دولت برخورد قهرآمیز کرد در حالی که دولت و نظام از هم جدا نیستند و کسانی که اذعان می‌کنند دولت از نظام جداست، بزرگترین ظلم را به انقلاب، نظام و کشور وارد می کنند.

این مسئول تصریح کرد: کلیت نظام یکپارچه است و اگر دولت تخریب شود یا مانع سر راه حرکتش گذاشته شود به دلیل اینکه دولت مسئول رفاه، اشتغال، اقتصاد جامعه است هم مردم آسیب می بینند و هم  به علت بی اعتمادی مردم، به دولت نظام آسیب خواهد دید؛ کشور را باید در سایه وحدت، انسجام و یکپارچگی به پیش برد.

انتقاد مخرب آسیب‌زاست

استاندار قزوین با بیان اینکه از انتقاد سازنده و منصفانه نباید ترسید، افزود: انتقادات باید منتج به اصلاح امور شود  اگر انتقاد مخرب باشد، جنبه خطرناک و آسیب زا به خود خواهد گرفت.

جمالی پور ادامه داد: در درون جمهوری اسلامی ساختارها و رفتارهایی شکل گرفته که باید به نفع مردم، ارزش ها و نظام اصلاح شود؛ پای این نظام خون هزاران شهید ریخته شده و باید برای حفظ نظام همه تلاش کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: دشمنان همواره در صدد اختلاف افکنی در داخل نظام هستند و امروزه وظیفه همه ما این است که دو محور حفظ تمامیت ارضی و پاسداری از ارزش های نظام جمهوری اسلامی را در اولویت امور قرار دهیم.  

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم ما هیچ جایگزینی برای نظام ندارند  و حتما پای دستاوردهای آن خواهند ایستاد و از آن پاسداری خواهند کرد چرا که بهترین عزیزان خود را برای به دست آوردن آن تقدیم کرده‌اند.

نباید از انتقادات سازنده ترسید/اظهارات برخی افراد غیرمسئول آسیب زاست/ایلنا الگوی مناسب کاری برای رسانه ها

استاندار قزوین در پایان از مدیرعامل، نماینده خبرگزاری ایلنا در قزوین، خبرنگاران و کارکنان این خبرگزاری به خاطر اطلاع رسانی مناسب و منصفانه تقدیر و تشکر کرد و نوع رفتار خبرگزاری ایلنا را الگوی کاری مناسب برای رسانه ها دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز