خبرگزاری کار ایران

دادستان تبریز خبرداد:

تشریح آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۱۸

دادستان تبریز گفت: تحقیقات پرونده پزشک تبریزی در دادگاه کیفری یک انجام شد و پرونده مجددا به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

به‌گزارش ایلنا، بابک محبوب علیلو، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: در مورد این پرونده، تحقیقات مقدماتی در دادسرا انجام و قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک منتهی به صدور رای شده است.

علیلو بیان کرد: با توجه به حق فرجام خواهی، افراد فرجام خواهی کردند و هم اکنون پرونده در دیوان عالی کشور مطرح شده است. در دیوان عالی کشور نیز شعبه‌ای که پرونده به آن ارجاع شده بود، تحقیقاتی را لازم دیده بودند که باید مجدد انجام می‌شد.
 
وی گفت: این تحقیقات در دادگاه کیفری یک مستقر در استان انجام شده و پرونده مجددا به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
 
 ۱۷ مهر ماه سال ۹۵، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک، پرونده وارد فاز جدیدی شد و در نهایت کیفرخواست این پرونده فروردین سال ۹۶ صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.
 
چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد و در نهایت ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶، رأی پرونده که قصاص متهم بود صادر شد و سرانجام حکم صادره در این خصوص از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به دلیل نقص تحقیقات به شعبه رسیدگی کننده دادگاه بدوی اعاده شد.
 
دو جلسه دادگاه در رسیدگی دوباره به این پرونده از اسفند پارسال تا خردادماه امسال در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد. این دادگاه نسبت به درخواست اولیای دم همسر متهم، حکم قصاص و نسبت به درخواست پرداخت دیه از سوی اولیای دم مادربزرگ متهم، حکم به پرداخت دیه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز