خبرگزاری کار ایران

شیشه فروش مطرح کرد:

کاهش 42 درصدی حوادث غیرمترقبه در سطح شهرهای استان اصفهان/ پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۵۵

مدیرکل مدیریت پیشگیری، هماهنگی و بحران استانداری اصفهان گفت: در حوزه کشاورزی در کل استان اصفهان نزدیک به 30 میلیارد تسهیلات بانکی و 15میلیارد تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش در ابتدای جلسه با تبریک فرا رسیدن حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: مدیران بحران در سطح روستاها، شهرها و شهرستان‌های استان اصفهان ملکف به مطالعه قانون جدید ابلاغی مدیریت بحران از سوی وزارت کشور هستند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 42 درصدی حوادث غیرمترقبه در سطح شهرهای استان اصفهان هستیم، افزود: در پی حوادث غیرمترقبه سال گذشته که در استان های همجوار لرستان و خوزستان اتفاق افتاد بیش از 600 کامیون از استان اصفهان کمک های اولیه از جمله مواد غذایی و دارو روانه شهرهای سیل زده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برپایی موکب های اربعین سال گذشته نشان داد که ظرفیت بسیاری خوبی برای کمک و یاری حادثه دیدگان هستند، خاطرنشان کرد؛ سال گذشته 50 موکب از استان اصفهان به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی یادآور شد: با کمک بنیاد مسکن استان اصفهان نزدیک به 3هزار و 300 واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان های خوزستان و لرستان بازسازی شد.

وی به مدیران نهاد و ارگانهای شهرستان شاهین شهر و میمه هشدار داد باید ظرف مدت 10 روز آینده به خاطر شروع شدن فصل سرما و آغاز بارندگی ها تمام  سیل بندی خود را مستحکم و جهت آزاد سازی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

شیشه فروش با بیان اینکه مدیران بحران موظف اند همیشه در دسترس باشند، گفت؛ یکی از دلایل تغییر نام مدیریت بحران به پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران همین مواردی است که در بالا به آن اشاره شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 10 نفر در استان اصفهان به علت صاعقه جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل مدیریت پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 5میلیارد تومان اعتبار جهت پیشگیری از سیل در مراتع بالادست شهرستان شاهین شهر و میمه به اداره آبخیز داری داده شده است، گفت: نزدیک به 700 میلیون تومان نیز برای موضوعات بیابان زدایی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به 14 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و احیای بافت های فرسوده شهرستان شاهین شهر و میمه در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت، اظهار کرد: همچنین در کنار این تسهیلات یک میلیون تومان وام بلاعوض به متقاضیان داده شد که تاکنون نزدیک به 80 درصد از آن جامعه هدف در نظر گرفته شده از این تسهیلات و خدمات ارائه شده توانسته اند استفاده کرده اند.

شیشه فروش تصریح کرد: تاکنون 3میلیارد تومان اعتبار جهت جبران خسارت های ناشی از بحران و بلایای طبیعی در اختیار کشاورزان شاهین شهر و میمه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اجرای بیمه حوادث تصریح کرد: همه نهادها و ارگانها موظف به فرهنگ سازی بیمه حوادث در بین مردم هستند چرا که آنقدر دولت اعتبار ندارد که بتواند همه خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه را جبران کند.

وی متذکر شد: همه اردوگاه‌های ایجاد شده در حاشیه شهرها جهت اسکان اضطراری مردم در زمان ایجاد حوادث غیرمترقبه باید تجهیز شوند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در پی وقوع سال گذشته سیل در استان اصفهان نزدیک به 121میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی به بنیاد مسکن اختصاص یافت تا به خسارت دیدگان پرداخت شود.

وی یادآور شد: نزدیک به 26میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز به سیل زدگان پرداخت شدکه در مجموع این کمک ها در اختیار 3هزار و 320خانوار اصفهانی که دچار حادثه شده بودند قرار گرفت. این را نیز ضافه کنم که بیشتر در مناطق سمیرم، فریدن، خوانسار و..غرب و جنوب غربی اصفهان بودند قرار گرفت

وی از اختصاص 3هزار و 500 تن سیمان با عنایات مقام معظم رهبری به حادثه دیدگان از سیل سال گذشته خبر داد و گفت: مصوباتی که در سیل استانهای گلستان، خوزستان، ایلام و لرستان بود در اصفهان نیز اجرایی شد.

شیشه فروش ادامه داد: در حوزه کشاورزی در کل استان اصفهان نزدیک به 30میلیارد تسهیلات بانکی و 15میلیارد تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شدکه پرداخت این خسارات برای کشاورزان از طریق سامانه سجام بود

وی از فعال شدن ستادهای سیل در تمام 107 شهرداری استان اصفهان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 23 جلسه جهت پیشگیری سیل استان اصفهان گرفته شد. که در این جلسات وظایف شهرداری و نهادها کاملا مشخص شد تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از اول سال تاکنون با همکاری قوه محترم قضائیه نزدیک به یک صد ویلا و مکان غیر قانونی در بستر رودخانه زاینده رود آزادسازی شد.

وی به فعالیت های صورت گرفته در مورد آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و گفتک از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 8 جلسه کاری جهت پیشگیری از آلودگی هوای اصفهان گرفته شده که نزدیک به 40 میلیارد تومان نیز اعتبار کنار گذاشته شده است.

ظهر امروز جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور منصور شیشه فروش مدیرکل بحران استانداری اصفهان، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز