خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبرداد:

ورود حدود 4 میلیون متر مکعب آب به تالاب بین المللی گاوخونی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۴۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از ورود حدود 4 میلیون متر مکعب آب به تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد.

به گزارش ایلنا، میر محمد صادقی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از دوازدهم مهر تاکنون حدود چهار میلیون متر مکعب آب از سد رودشتین واقع در شرق اصفهان وارد تالاب بین المللی گاوخونی شده است .

صادقی با اعلام خبر تداوم جریان آب زاینده رود به سمت تالاب بین المللی گاو خونی تا زمان توزیع آب کشت پاییزه  افزود: روزانه به طور متوسط در ورودی تالاب بین المللی گاو خونی ، نزدیک به سه متر مکعب بر ثانیه آب وارد این تالاب می شود .

وی گفت : تاکنون حدود سه الی چهار درصد تالاب گاوخونی آبگیری شده است .

وی افزود : احیای تالاب بین المللی گاوخونی مطالبه ملی است و بر اساس مصوبه وزارت نیرو ، 176 میلیون متر مکعب حقآبه محیط زیست برای رودخانه ، اکو سیستم آن و تالاب بین المللی گاوخونی در نظر گرفته شده است .

وی گفت: تمامی تلاش ما بر این است که با توجه به فاصله 85 کیلومتری شبکه‌های آبیاری و تالاب، با صرفه‌جویی و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز حداکثر آب به تالاب بین المللی گاوخونی برسد .

تالاب بین المللی گاوخونی به وسعت 476کیلومتر مربع در 167کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در کنار شهر ورزنه واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 470متر و بیشینه عمق آن 150سانتی‌متر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز