خبرگزاری کار ایران

نوروزی بیان کرد:

62.7 درصد مساحت آبیک در وضعیت نرمال قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۰۹۹

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: 62.7 درصد مساحت شهرستان آبیک در وضعیت نرمال قرار دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک با حضور شهرام احمدپور فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

حسن نوروزی رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قزوین در این جلسه گفت: میزان بارش در شهرستان آبیک در سال گذشته 386.8 بوده که نسبت به بلندمدت حدود 27.6 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: انتظار داریم میانگین متوسط بارش در شهرستان آبیک 50 میلیمتر باشد که انتظار 111.1 میلیمتر را هم داریم.

6 درصد خشکسالی خفیف در شهرستان آبیک

این مسئول ادامه داد: طی 10 سال اخیر خشکسالی خفیف در شهرستان آبیک داشتیم که حدود 6 درصد مساحت آن بوده، 62.7 درصد مساحت در وضعیت نرمال قرار دارد و حدود 20 درصد از مساحت این شهرستان هم در وضعیت ترسالی ضعیف قرار دارد.

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: رطوبت نسبی در شهرستان آبیک از 53 تا 63 درصد است.

30 متخلف شناسایی شدند

فضل‌علی عبداللهی رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک هم در این جلسه اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون، نقشه‌های رودخانه‌ها تهیه و اقدامات دیگر انجام شده و کارهای بر زمین مانده 10 ساله به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در پی انجام این اقدامات که حدود 40 درصد کارها انجام شده، 30 مورد متخلف شناسایی شده‌اند که در بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده بودند که نسبت به آزادسازی بسترهای رودخانه‌ها هم گام‌های برداشته شده است.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک ادامه داد: اگر ورودی‌های اتوبان شهر آبیک و خروجی‌های شهری پاکسازی و مرمت شوند در زمان وقوع سیل یا سیلاب مشکلی پیش نمی‌آید.

عبداللهی اضافه کرد: حدود 40 شکایت داشتیم که تاکنون 12 مورد آزادسازی حرایم متصرفه صورت گرفته و آبیک نخستین شهرستان در استان است که نسبت به این مهم اقدام کرده و قزوین دومین شهرستان است.

در این جلسه بر مشخص کردن مکان‌های مختلف برای اسکان موقت مسافران در زمان وقوع بحران سیل و غیره، انجام کار کارشناسی بر روی نقاط حادثه‌خیر شهر آبیک در زمان وقوع سیلاب و داشتن مرجع دقیق و عمومی و اطلاع‌رسانی موثق برای افزایش مشارکت مردم در زمان بحران تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز