خبرگزاری کار ایران

بدنبال شکایت اداره محیط زیست؛

ساربان متخلف در منطقه حفاظت شده بافق، بازداشت شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۰۸۷

ساربانی که شترهایش را برای چرا، به منطقه حفاظت شده در بافق می برد، بازداشت شد.

به گزارش ایلنا، در شهرستان بافق به دلیل اقلیم جغرافیایی، منطقه مساعدی برای پرورش شتر است و بر این اساس گله های مختلف شتر به همراه در آن چرا می کنند. در عین حال بخشی از شهرستان بافق، به عنوان منطقه حفاظت شده کوه بافق قلمداد می شود و چرای حیوانات در آن ممنوع است. این منطقه حدود 1700 هکتار است. اخیرا یکی از ساربان ها، چندین بار شترهایش را برای چرا، به این منطقه فرستاده بود.

بر این اساس با تنظیم شکایت توسط اداره محیط زیست بافق و با حکم دادستان این شهر، این ساربان به دلیل چرای غیر مجاز شتر در منطقه حفاظت شده کوه بافق، بازداشت و به مراجع قضایی تحویل شد.

با توجه به تنوع عوامل اکولوژیکی حاکم بر این منطقه، انواعی از گونه های گیاهی با ویژگی‌ها و فرم‌های مختلف شامل درختی و درختچه ای، بوته ای بالشتکی، شورپسند، گچ دوست، صخره دوست، شن دوست به همراه گونه های مرتعی خوشخوراک و گونه های دارویی در منطقه مشاهده می شود.

تاکنون ۱۹۴ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده کوه بافق شناسایی شده که از این تعداد ۲۴ گونه دارای ارزش های حفاظتی ویژه هستند و ۲۲ گونه آن در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارند. در این میان ۱۶ گونه از جمله کلاه میرحسین، بادام عاجی، تنگرس، نازبیابانی، کاروان کش، هزار خار رگه مرکزی، هزار خار کویری، عروس سنگ، وشا، پونه، سگ دندان خاردار، شور یزدی، شنگ اسب کم گل و … از گونه های بومی این منطقه هستند. از سایر گونه های گیاهی منطقه نیز می توان به بنه، قیچ، درمنه، آویشن، خارشتر، بادام کوهی، انجیر کوهی، چوبک، اسکمبیل، گز، اشنان، تاغ و … اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز