خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان حاره ای در فاصله 900 کیلومتری چابهار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۰۴۵

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره ای در فاصله 900 کیلومتری چابهار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حیدری گفت: طوفان حارهای کیار پس از پیشروی بیش از 500 کیلومتری به سمت شمال غرب، اکنون در مدار 18 درجه شمالی و در فاصله 900 کیلومتری از بندر چابهار قرار گرفته است.

حیدری افزود: این طوفان دیروز تبدیل به طوفان حارهای فوق العاده شدید نوع 4 شد که بیشینه سرعت باد در محدوده فعالیت آن به بیش از 250 کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی عنوان کرد: این طوفان بارشهای سنگینی هم در محدوده فعالیت خود به همراه داشته است به طوریکه مجموع بارش چند روز اخیر ایستگاههای هواشناسیHonavar  و Goa  در غرب هند به بیش از 300 میلی متر رسیده است.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طوفان کیار سوم آبان در شمال اقیانوس هند و در فاصله 1500 کیلومتری از سواحل جنوب استان تشکیل شد و با حرکت شمال غرب سوی خود اکنون به مدار 18 درجه شمالی رسیده است.

رسانه های هندی طوفان کیار را قویترین طوفان شمال اقیانوس هند در 12 سال اخیر برشمردند و اعلام کردند که این قویترین طوفان حاره ای بعد از طوفان گونو در این منطقه است.

طوفان گونو در ژوئن سال 2007 در شمال اقیانوس هند تشکیل شد و در نهایت به سواحل جنوب کشور برخورد و خسارات زیادی به استانهای جنوبی ایران وارد کرد.

این طوفان آنقدر توسعه یافته بود که تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز را نیز مختل کرد و موجب افزایش بهای جهانی نفت شد.

بر اساس اعلام هواشناسی طوفان کیار تا شنبه در شمال اقیانوس هند فعال است و مقصد نهایی آن به سمت سواحل کشور عمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز