خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

شهر خرو قطب اصلی تولید آلوی کشور/ میزبانی جشنواره ملی آلو در آبان

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۷۸

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: به پیشنهاد شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو قرار شد که در روزهای هشتم، نهم و دهم آبان ماه شهر خرو که قطب اصلی تولید آلوی کشور است، میزبان برگزاری جشنواره ملی آلو باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمندراد در این خصوص افزود: این جشنواره با ۳ محور تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی با دعوت از اساتید دانشگاهی و فعالان اقتصادی در زمینه خشکبار برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره از بعداز ظهر هشتم آبان ماه با حضور نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در غالب گروه های« استارتاپ ویکند آلو » ایده های خود را به صورت علمی و فنی در راستای تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی آلو ارائه خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه در پایان روز دهم اختتامیه است و از سوی داوران به ۳ تیم برتر جوائز نقدی اهدا می‌شود، ادامه داد: در این جشنواره غرفه ها بصورت نمایشگاه دایر می گردد که شامل غرفه های عرضه آلو و محصولات باغی شهر خرو، صنایع دستی، نمایش و فروش دستگاه های پوست گیری آلو، بسته بندی و .... است.

فرهمندراد در خصوص میزان تولید آلوی شهرستان نیشابور نیز اعلام کرد: این شهرستان بالغ بر سه هزار و ۶٠٠ هکتار باغ آلو دارد که ٣ هزار و ٣٠٠ هکتار آن باغ های بارور می باشند. میانگین  برداشت آلو در هر هکتار ۱۶تن است و پیش بینی می‌شود حدود ۱۵ هزارتن آلوی خشک تولید گردد که از این میزان تولید، بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان سود به باغداران خواهد رسید. 

وی خاطرنشان شد: آلوی شهرستان بخارایی، شمس، طرقبه ای، حاج کبریایی، حاج حسنی و  شوقانی است که بعد از فرآوری و بسته بندی به کشورهای پاکستان، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز