خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی مریوان:

۲۰۰ تن عسل در مریوان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۲۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان از افزایش دو برابری تولید عسل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعزیز هاشمی اظهار داشت: شهرستان مریوان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

وی با اشاره به افزایش کلونی های زنبور عسل در این شهرستان، افزود: زنبورداران مریوانی سال گذشته ۲۵ هزار کلونی داشتند که با حمایت جهاد کشاورزی و تشویق و ترغیب زنبورداران این تعداد کلونی امسال به ۳۰ هزار کلونی افزایش یافت.
 
مدیر جهاد کشاورزی مریوان ادامه داد: از ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مریوان، ۲۷ هزار مورد از آنها مدرن و سه هزار مورد کلنی نیز به صورت بومی است.
 
هاشمی قیمت هر کیلوگرم عسل را بطور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: در این شهرستان ۷۲۰ نفر به شغل زنبورداری مشغول هستند و هر ساله درآمد خوبی از فروش عسل عاید آنها می شود.
 
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون این سازمان در راستای تشویق و ترغیب بیشتر زنبورداران و متقاضیان این حرفه تعداد ۶۰ کلونی زنبور عسل به صورت رایگان به متقاضیان واگذار کرده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در قالب سایت های الگویی جامع تولیدی ترویجی برای ۲۲۵ نفر روز، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تحت عنوان تربیت زنبورداران صنعتی درجه دو و تربیت زنبورداران تولید ژل رویال برای ۸۳۵ نفر روز از مهمترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح دانش زنبورداران مریوانی است.
 
هاشمی اظهار داشت: از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی مریوان می‌توان به برگزاری دوره ترویجی در قالب سایت‌های الگویی جامع تولیدی ترویجی برای ۲۴۰ نفر روز ویژه نیروهای مسلح اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز