خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین:

آغاز هفته پدافندغیرعامل با 120عنوان برنامه استانی/ مقابله با 14 میلیون حمله سایبری سال گذشته در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۱۷

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: برنامه مختلف ملی و استانی و شهرستانی تدوین شده و برنامه هایی که برای استان قزوین پیش بینی شده بیش از 120 برنامه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست خبری مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با اصحاب رسانه روز دوشنبه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

محمد افشار مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین در این مراسم بیان کرد: همانطور که فضای خبری می‌تواند جریان ساز تهدیدات باشد می تواند در جهت ایجاد فرصت اقدام کند.

وی گفت: در عصر نوینی هستیم که پدافند را با دو حوزه می‌توان سنجید که شامل بعد فناوری به عنوان عنصری موثر و بعد دیگر تهدیدات است که می تواند موضوعات و چالش های حوزه پدافند را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: یکی از پیچیدگی های زمان، هوشمندی حوزه تهدیدات است. این موضوع باعث می‌شود که بحث تهدیدشناسی برای همه اقشار جامعه مهم جلوه کند که در این موضوع تلاش می‌شود در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه بیشترین خسارت را به کشور تهدیدکننده تحمیل کند.

سامانه سوم خرداد، پیشتاز در مقابله با اقدامات هوایی دشمن

افشار عنوان کرد: بحث دیگر که موضوعی استراتژیک است تمرکز بر سیستم مدیریت و رهبری یک کشور است که تلاش می شود در فضاهای رسانه ای و مجازی این موضوع را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: در موضوع پدافند غیرعامل با کشورهای تهدید کننده چالش های مختلفی داریم و در طول سال های گذشته پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل در کشور شده و اقدامات انجام شده موجب بازدارندگی کشور شده که از اهداف مهم پدافند است.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: موضوع مهم لایحه اولیه در موضوعات دیپلماتیک و سیاسی و مباحث منطقه ای و هسته ای است که موضوع، چالش های ما با کشورهای تهدیدکننده کشور است و با توجه به اقدامات انجام شده کشور ما در حال حاضر پیشگام بوده و دشمن به دنبال ایجاد فرصتی برای صحبت و توافق با ما است.

افشار اضافه کرد: موضوع بعدی لایحه نظامی است که با آمریکایی ها داشتیم. آنها به دنبال ایجاد هراس در کشورهای منطقه بودند که با اقدامات فرزندان غیور مملکت بعد از تجاوز پهپاد آمریکایی، با سامانه سوم خرداد که سامانه بومی است، این پهپاد سرنگون شد. این امر چند دستاورد پدافند غیرعامل را نمایان می کند که یکی از دستاوردهای آن شکست هیمنه آمریکایی ها بود که برای آنها دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: دستاورد بعدی تست پدافند غیرعامل بود که نمایش اقتدار و هوشمندی و آمادگی همه جانبه در حوزه های پدافند عامل و غیرعامل را برای کشور رقم زد و اقدامات در حوزه های رسانه ای و نظامی باعث شده که در حوزه جنگ سرد و جنگ نرم دستاوردهای مهمی به دست آوریم.

آغاز هفته پدافند غیرعامل با 120 عنوان برنامه

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین تاکید کرد: چندین سال بود که شبکه معاند آمد نیوز اقداماتی را در فضای مجازی انجام می داد که این جنگ نرم در فضای مجازی یکی از راه های ورود دشمن در فضای روانی یک کشور است. اقدامات انجام شده کشور در حوزه جنگ نرم، با اقتدار توانست سرشبکه این سایت را به دام اندازد.

افشار خاطرنشان کرد: به واسطه تبیین اهداف پدافند غیرعامل و اقدامات انجام شده در کشور، از سوی مقام معظم رهبری، هشتم آبان ماه در سال 82 روز پدافند نامگذاری شده و از هشتم آبان تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری و شعار امسال پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید، دفاع همه جانبه عامل و غیرعامل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تهدیدات رخ عوض کرده و حوزه های فرهنگی و بیولوژیکی موضوعاتی هستند که با آنها سرو کار داریم و موجب شده که حوزه های پدافند عامل نیز به این امر ورود یابند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان قزوین با اشاره به برنامه این هفته بیان کرد: برنامه مختلف ملی و استانی و شهرستانی تدوین شده و برنامه هایی که برای استان قزوین پیش بینی شده بیش از 120 برنامه است که برنامه هایی در مناطق چهارده گانه استان، دیدار با امام جمعه، به صورت هرمی در تمام مدارس استان پدافند غیرعامل تشکیل شده و هر ده مدرسه یک سرتیم و هر ده سرتیم زیرنظر یک مسئول اداره می شود. اجرای زنگ پدافند در مدارس، ایجاد نمایشگاه پدافند غیرعامل در مدارس، برگزاری 16رزمایش پدافند غیرعامل در استان با همکاری سپاه استان، از جمله برنامه های این هفته است.

مقابله با بیش از چهارده میلیون حمله سایبری در سال گذشته در کشور

افشار اضافه کرد: افتتاح پروژه های مختلف از جمله آب شرب روستایی، پیاده روی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، صبحگاه مشترک روز شنبه یازدهم آبان در فرماندهی انتظامی استان، همایش استانی پدافند غیرعامل با حضور معاون فنی پدافند غیرعامل کشور، رزمایش سایبری با موضوع پشتیبان گیری فیبر نوری، رزمایش میدانی با حضور تمام کارگروه های پدافند غیرعامل با موضوع حملات گروهای تروریستی به مراکز انرژی و جمعیتی با حضور همه ارگان های نظامی، دستگاه های امداد رسان و بیش از سی دستگاه استان، رزمایش تخصصی با موضوع شناخت فرکانس ها، حضور در رزمایش ملی پدافند غیرعامل، رزمایش امنیتی در انتهای آبان با حضور دستگاه ها و ارگان های نظامی، همایش علمی تاب آوری با همکاری دستگاه ها، مانورهای عملیاتی در استان از دیگر برنامه های تبیین شده این اداره کل در هفته پدافند غیرعامل است.

وی اظهار کرد: حمله بیولوژیک یکی از تهدیدات عمده است و بیش از چهارده میلیون حمله سایبری در سال گذشته در کشور داشتیم و بجز یک یا دو مورد پدافند غیرعامل با همه این حملات مقابله شده است. تهدیداتی که در این حوزه اتفاق افتاده از طریق دو سامانه ماهر و گوهر رصد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز