خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه صورت گرفت؛

اهدا عضو جوان ۱۹ ساله خورموجی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۱۳

اهدای اعضای بدن جوان ۱۹ ساله خورموجی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.

به گزارش ایلنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محمد رضا شادمهر (میشگردی)  اهل خورموج در حالی هفته گذشته به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حال حرکت بود با واژگونی خودرو به کما رفت و با وجود تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر دچار مرگ مغزی شد.

علیرضا باقری افزود: با موافقت خانواده این جوان، قلب و دیگر اعضاء حیاتی وی در این بیمارستان از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران به تهران و شیراز فرستاده شد.

وی خاطرنشان کرد: در عمل جداسازی و پیوند قلب، سرعت بالای انتقال به تهران یکی از مهم‌ترین نکات این عمل جراحی است به گونه‌ای که در عمل جداسازی قلب در ۱۲ مهرماه سال ۹۵ در بوشهر، حتی قبل از رسیدن پزشکان به فرودگاه بوشهر، هواپیما آماده پرواز بود و در تهران هم با هماهنگی‌های انجام شده، آمبولانس به باند پرواز و در کنار هواپیما رفت و در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه، قلب این بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افرادی که تمایل به گسترش فرهنگ ‌اهدا عضو دارند، درخواست کرد تا با دریافت کارت اهدا عضو و یا اعلام آن در جمع ‌خانواده زمینه‌ساز ایثاری ماندگار در صورت رخ دادن مرگ مغزی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز