خبرگزاری کار ایران

درویش پور مطرح کرد:

ضرب الاجل یک ماهه کارگروه ویژه پسماند البرز برای آغاز ساماندهی حلقه دره

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۹۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: در این بازدید مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج حداکثر ظرف مدت سه ماه آینده نسبت به انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد برای احداث نیروگاه زباله سوز با ظرفیت 750تن اقدام کند.

به‌گزارش ایلنا، علی درویش پور پس از تشکیل کارگروه ویژه پسماند با موضوع ساماندهی حلقه دره به دستور استاندار البرز، با بیان اینکه این کارگروه ویژه متعاقب بازدید و دستور استاندار البرز پس از بازدید از وضعیت نابسامان حلقه دره تشکیل شد، افزود: در کارگروه ویژه پسماند، مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج حداکثر ظرف مدت سه ماه آینده نسبت به انتخاب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد برای احداث نیروگاه زباله سوز با ظرفیت 750تن اقدام کنند.  

درویش پور با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و 500 تن زباله در البرز تولید می شود، گفت: ضرورت دارد ظرفیت کارخانه کمپوست نیز تا سقف هزار و 500 تن افزایش یابد.

وی افزود: با افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست حدود نیمی از زباله های تولید شده، به کود تبدیل می شود و مورد استفاده کشاورزی قرار می گیرد که البته باید کود های تولید شده نیز به استاندارد لازم از سوی جهاد کشاورزی برای بهره برداری برسد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: بواسطه تحقق افزایش ظرفیت کمپوست، نیم دیگر زباله ها نیز در دستگاه زباله سوز به انرژی تبدیل خواهد شد از این رو دیگر انباشت زباله نداریم و درصد پایینی از پسماند حاصله نیز با لحاظ اصول زیست محیطی و دفن بهداشتی معدوم می شود.

وی گفت: همچنین باید انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد برای بازیافت نخاله های ساختمانی استان نیز در دستور کار قرار گیرد. 

درویش پور با بیان اینکه ایجاد کمربند سبز 130 هکتاری در اطراف سایت حلقه دره مورد تاکید است، افزود: ایجاد فضای سبز اطراف این سایت بوی نامطبوع حاصل از زباله ها را تا حدود زیادی مهار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تیم ویژه کارگروه پسماند ظرف یک ماه آینده برای پیگیری مصوبات مجددا از سایت بازدید به عمل آورند. 

معاون استاندار البرز گفت: در کنار تمامی این اقدامات باید به بحث مهم فرهنگسازی برای کاهش تولید زباله و همچنین تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری کرج پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز