خبرگزاری کار ایران

مناقشه بر سر کارگران فضای سبز شاهین شهر ادامه دارد؛

قرارداد مناقصه تنظیف و نگهداری فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر تخلف بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۸۱

عضو شورای شهر شاهین‌شهر گفت: هنوز هم با صراحت اعلام می‌کنم که قرارداد مناقصه شهرداری با دو شرکت خصوصی تنظیف و نگهداری فضای سبز تخلف فاحش بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، حسین ابراهیمی ناغانی در جمع اصحاب رسانه با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به پشت پرده‌های اخراج برخی از کارگران فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته برای حفظ قرارداد کارگران شهرداری شاهین‌شهر در حوزه فضای سبز و پسماند تلاش‌های بسیاری کردیم اما متأسفانه هر بار به بن‌بست برخورد می‌کردیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ قرارداد کاری کارگران شهرداری شاهین‌شهر متوسل به هزاران استدلال در فرمانداری و حتی سازمان بازرسی شدیم، اذعان داشت: برخی افراد با دروغ پردازی در اذهان عمومی عنوان می کردند که شرکت پسماند ملک پدری آقای ابراهیمی ناغانی است برای همین هست که وی از حفظ قرارداد کارگران حمایت می کند.

عضو شورای شهر شاهین شهر تصریح کرد: شهردار وقت شاهین شهر به صورت کاملا ناشیانه در اذهان عمومی اعلام کرد که بر اساس نظرات کارشناسی سازمان بازرسی، تنظیف شهر شاهین شهر با 13 میلیارد تومان می‌توان انجام داد و در آن زمان شرکت پسماند را مزاحم می دانست و بنده و برخی از اعضای شورای شهر شاهین شهر نادرست بودن این تصمیم ناشیانه را اعلام کرده و تمام سعی مان را کردیم که این اقدام صورت نگیرد؛ اما در این راه هیچ حمایتی از ما صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون قرارداد مناقصه تنظیف شهر شاهین شهر با 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بسته شد و پس از اعلام نارضایتی مجددا یک میلیارد و 500 میلیون متمم به آن اضافه شد، گفت: با وجود این کار تاکنون اعتماد بنفس و اعتماد منابع انسانی (کارگران) برنگشته است.

ابراهیمی ناغانی خاطرنشان کرد: این کار در حالی بود که بنده طی جلسه ای در فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه به همراه مدیریت شرکت پسماند در حضور فرماندار 18 میلیارد تومان تفاهم نامه امضاء کردیم و جدای از اینکه قرار شده بوداز سود همین قرارداد نزدیک به یک میلیارد تومان آن سود حاصله برای سازمان پسماند که 40 درصد آن متعلق به شهرداری شاهین شهر بود به حساب شهرداری برمی گشت و همچنین امکانات رفاهی و بن ها به خانواده های کارگرام واریز می شد؛ اما متاسفانه لجاجت کردند و عده ای منفعت طلب اجازه ندادند و مانع این کار شدند و مدیریت تنظیف شهر را نابود کردند.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین شهر متذکر شد: هنوز هم با صراحت اعلام می کنم که قرارداد مناقصه شهرداری با دو شرکت خصوصی تنظیف و نگهداری فضای سبز تخلف فاحش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: چرا که منطبق با بند 14 ماده 80 قانون تشکیلات و نیز بند 9 ماده 55 قانون شهرداری ها باید از شورا مصوبه گرفته می شد که این اتفاق نیفتاد.

ابراهیمی ناغانی تاکید کرد: آنچه امروز این شهر را به کانون تنش و اخراج و غیره تبدیل کرده شهرداری وقت بود که خودخواهانه روبروی شورا و اکثریت قرارگرفت و فقط حرف خود را می زد و نظر کسی را قبول نمی کرد.

وی بیان داشت: پیمانکاران اخیری که در مناقصات شهرداری شاهین شهر برنده شده اند نیز هیچ گناهی ندارند، چون که آنها بر اساس یک شرح پیمان نادرست که آگهی شده بود، وارد رقابت شدند؛ و اگر کوتاهی و قصوری هست همه متوجه سوء مدیریت اجرایی و حامیان آن بوده است. همان هایی که الان یا حضور ندارند یا حاضر نیستند خود را به کارگران و خانواده هایشان نشان دهند و پاسخگو باشند.

عضو شورای شهر شاهین شهر اظهار داشت: اگر کسانی که سنگ دلسوزی برای کارگران به سینه می زنند، عنوان کنند در روز حضور کارشناسان بازرسی در فرمانداری که مراتب را پذیرفتند، چرا مجددا ذهنیت ایشان را خراب کردند و گفتند ما می توانیم با قیمت بسیار پایین شهر را تمیز کنیم و آب از آب تکان نخورد؟! چرا بعد از آنکه شرکت پسماند حاضر شد در مناقصه شرکت کند، پاکت پیشنهاد کمتر از 15 میلیارد شرکت پسماند را باز نکردند و بهانه آوردند که شرکت هیات مدیره ندارد؟

وی افزود: اگر هم شرکت پسماند هیات مدیره نداشت علت خود همان شهرداری وقت بود که ماه ها قبل با وجود آنکه به ایشان گفته بودند باید استعفاء دهد، اما این کار را نکرد تا عامدانه شرکت پسماند نتواند در مناقصه شرکت کند و حرف خود را به کرسی بنشاند.

ابراهیمی ناغانی متذکر شد: کسانی که الان باید پاسخگو باشند کجا هستند؟ بنده همان زمان در روز اعلام برنامه های آقای حمید عشقی شهردار برکنار شده که فایل صوتی آن را هم در فضای مجازی منتشر شد، با صراحت گفتم که ایشان توان مدیریت اجرایی شهر شاهین شهر را ندارد و همان شد که گفته بودیم.

وی با بیان اینکه در مورد نگهداری فضای سبز نیز این اتفاق سوء پیشینه دارد. بیان داشت: در خصوص اثبات این قضیه شما را ارجاع می دهم به تصویب بودجه سازمان فضای سبز که همان انتهای سال 96 واگذاری بخشی از نواحی شهر را به پیمانکار علی رغم مخالفت بنده، مصوب کردند وآنچه امروز شاهد هستیم برنامه‌ای بود که پیشتر قدم های آن برداشته شده بود.

عضو شورای شهر شاهین شهر تصریح کرد: امروز بر همگان روشن شد که آن تبلیغات بر علیه شرکت پسماند و حامیان ماده 18 با این شرکت که ما بودیم، جوسازی ناجوانمردانه ای بود که اکنون آن افراد که باید پاسخگو باشند و نیستند.

وی اضافه کرد: سالیان سال حضور شرکت پسماند و تمام منافع آن از جمله حمایت از کارگران و پرداخت حقوق حقه آنها و داشتن امنیت شغلی کارگران و واریز سود ناشی از قرارداد به جیب شهرداری شاهین شهر باعث پاکیزگی و آرامش شهر بود و همگان دیدند تبلیغ واهی مخالفان که شهرداری پول اضافه به شرکت می دهد بسیار نادرست و از روی بخل و کینه و نادانی بوده و متاسفانه دود آن الان به چشم کارگر و شهر رفته است.

ابراهیمی ناغانی به وضعیت کارگران فضای سبز پرداخت و گفت: آن بخش از کارهایی را که به پیمانکاران دیگر واگذار شده بود و آن پیمانکاران هم مثل سال 97 که کارگر افغانی و ساکن شرق اصفهان را برای انجام کار به شاهین شهر می آوردند را باید به قرارداد جدید این پیمانکار متمم و الحاق می کردند تا از اخراج کارگر جلوگیری می شد که در عمل نیز دیدیم این کار هم صورت نگرفت و این اتفاقات افتاد که نباید می افتاد.

وی تاکید کرد: پای احقاق حقوق کارگران خواهیم ایستاد و در این راه از مساعدتهای فرماندار عزیز و دلسوز و امام جمعه فرهیخته شهرمان که در موضوع ورود کرده اند بی نهایت سپاسگزاریم.

عضو شورای شهر شاهین شهر اضافه کرد: پیمانکار و سازمان پسماند حق اخراج هیچ کارگری رو ندارند، خصوصا کارگرانی را که دارای سابقه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز