خبرگزاری کار ایران

سیدآبادی خبر داد:

شاعران نیشابوری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۰۶

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برگزیده شدن شاعران این شهرستان در نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور در این خصوص گفت: شناخت فرهنگ عاشورا و عمل به ابعاد مختلف آن، نیاز جوامع در دنیای کنونی است چون عاشورا به عنوان ماندگارترین و تأثیرگذارترین فرهنگ برای رستگاری بشر و مبارزه با زورگویی‌ و زیاده‌خواهی‌های ستمکاران است.

علیرضا سیدآبادی افزود: برای ترویج و بیان درست فرهنگ عاشورایی، زبان هنر و به خصوص زبان شعر بهترین و تأثیرگذارترین ابزار است که ایران اسلامی و به خصوص میقات الرضا(ع) نیشابور از چهره‌های ارزشمندی در این زمینه برخوردار است.

وی اظهار کرد: با بها دادن به این داشته‌ها و برگزاری اینگونه مراسم فرهنگ وفاداری، ایثار، شجاعت و شهادت هرچه بهتر و بیشتر به نوجوانان، جوانان و نسل آینده منتقل شود.

وی اعلام کرد: شاعران نیشابوری خدابخش صفادل و معصومه سادات شاکری توانستند در بخش شعر فارسی از بین ٣۵٠ اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره که از سراسر کشور رسید، برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر استان اردبیل شوند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور خاطر نشان شد: نیشابور به عنوان مرکز و خاستگاه شاعران ولایی در کشور است و همیشه شاعران ولایی نیشابور باعث افتخار این ابرشهر تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین بوده اند.

سیدآبادی تصریح کرد: نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر که با همت دفتر ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های شعر و ادب، ادبا و فضلای آئینی و عاشورایی در نگارخانه ختایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد. همچنین در این مراسم با حضور مسئولان استانی، اصحاب فرهنگ و ادب و شعرای آیینی و عاشورایی از شاعران برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز