خبرگزاری کار ایران

وزیراقتصاد مطرح کرد:

طرح جایگزینی آب شرب مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۹۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح جایگزینی آب شرب مشهد به روش متقابل الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور دارای ویژگی‌های قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از تصفیه خانه خین عرب و پروژه "تامین آب شرب مشهد با جایگزینی پساب" گفت: این پروژه دارای ویژگی‌های متعدد و قابل توجه است که می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که در بخش آب به روش "بای بک" یا بیع متقابل چنین پروژه ای اجرا می‌شود، اظهار داشت: در سایر استان‌های کشور نیز می‌توان این روش را مورد استفاده قرار داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یک شرکت دانش بنیان در ساخت ایستگاه پمپاژ این پروژه حضور دارد که از جمله ویژگی‌های قابل توجه آن است، این مشارکت نشان از کاربرد موثر علم و فناوری در عرصه عمل است و علاوه بر اینکه وابستگی ما را به خارج از کشور کاهش داده، موجب افزایش بهره وری و کار مدرن نیز شده است.

وی افزود: همچنین در این روش با کمک بخش خصوصی و توسعه مشارکت این بخش کمک‌های دولت مانند اهرم مورد استفاده قرار گرفته و کار به نحو بهتری انجام شده است.

دژپسند با بیان اینکه وضعیت "کشف رود" از چندین سال قبل بسیار نگران کننده بود اظهار داشت: هم اکنون با اقدامات انجام شده شاهد بارقه ای از امید در این منطقه هستیم و اجرای طرح جایگزینی آب شرب نمادی از این اقدامات موثر است.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان یک کار میان مدت اجرا می‌شود که در قالب آن علاوه بر تامین آب شرب مشهد، آب زراعی مورد نیاز مناطق تامین کننده آب مشهد نیز به نحو احسن تامین می‌شود.

وی افزود: به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی خود را مکلف می دانم برای توسعه و تسریع اجرای این طرح که به مثابه سند افتخار برای استان و کشور در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شود تمام تلاش خود را به کار ببندم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز