خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی استان مطرح کرد:

انتخابات قدرت سیاسی را از انحصار احزاب خاص خارج می‌کند/ دست‌ اندرکاران اجازه پاشیدن بذر ناامیدی در مردم را ندهند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۸۶

مدیرکل بازرسی، عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: دست اندرکاران انتخابات استان قزوین نباید اجازه دهند بذر ناامیدی در مردم پاشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه مرادیان در جلسه هیات بازرسان انتخابات استان قزوین که به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات یک ساز و کار دموکراتیک و مردم سالارانه است که قدرت سیاسی جامعه را از انحصار افراد و احزاب خاص خارج کرده و بستر لازم را برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه محور اصلی انتخابات، مردم هستند که در پای صندوق‌های رای میزان مشارکت خود را به نمایش می‌گذارند، افزود: مطمئنا نظارت و بازرسی مجدانه متولیان برگزاری انتخابات در قبل، حین و بعد از انتخابات امری ضروری است.

دبیر هیات بازرسی استان قزوین  ادامه داد: در راستای  اجرای ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات بازرسی کشور و استان قزوین تشکیل شده که نظارت بر برگزاری انتخابات در مدار قانون و صیانت از آرای مردم  دو وظیفه اصلی این هیات است.

مرادیان اضافه کرد: جمع بندی گزارشات مستدل و مستند از هرگونه تخلف، بررسی صلاحیت افراد معرفی شده به عنوان سربازرس و بازرس، پایش و کنترل اخبار انتخاباتی، رسیدگی به شکایات واصله، ابلاغ دستورالعمل های هیات  مرکزی از عمده وظایف هیات بازرسی استان است.

وی تصریح کرد: کنترل جریان انتخابات در شهرستانها، نظارت بر مراحل ثبت نام، برنامه ریزی جهت تامین امکانات لازم برای انتخابات از عمده وظایف هیات رئیسه شهرستانها است‌

این مسئول گفت: گزارشات تخلفاتی بدون هرگونه سوگیری حتما رسیدگی و به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل بازرسی، عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین افزود: دست اندرکاران انتخابات نباید اجازه دهند اعمال متخلفانه در انتخابات بذر ناامیدی را در بین مردم بپاشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز