خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان خبرداد:

تحویل ۲ هزار واحد مسکونی به سیل‌زدگان گلستانی تا پایان آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۰۶

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: تا پایان آبان ماه ۲ هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدتقی زمانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روند ساخت واحد‌های تخریبی در ماه‌های اخیر شتاب گرفته و از ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تخریبی در مناطق شهری و روستایی ۶ هزار و ۵۳۵ واحد پی کنی شده است.
 
وی افزود: همچنین ۵ هزار واحد در مرحله فوانداسیون و ۳ هزار و ۸۸۵ واحد نیز در مرحله اجرای اسکلت قرار دارند.
 
مدیرکل بنیادمسکن استان با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰۰ واحد مسکونی تخریبی و تحویل آن‌ها به مردم گفت: برای ۲ هزار و ۴۲۰ واحد سقف زده شده و دیوارچینی یکهزار و ۴۸۴ واحد نیز به پایان رسیده است.
 
زمانی‌نژاد یادآور شد: تا پایان آبان ماه ۲ هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تأکید ما این است که تا آغاز زمستان در مناطق سردسیر استان که حدود ۳۰ درصد واحد‌های تخریبی در این نقاط واقع شده است، منازل مسکونی مردم را به مراحل پایانی برسانیم.
 
مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: در همین زمینه تا کنون ۳۱ هزار تن سیمان رایگان و بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز بین مردم سیل‌زده استان توزیع شده است.
 
مدیرکل بنیادمسکن استان ادامه داد: ۹۹ درصد واحد‌های تخریبی در روستا‌های استان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که این میزان در شهر‌ها حدود ۷۷ درصد است.
 
وی درباره تأمین زمین برای برخی از واحد‌های خسارت‌دیده نیز بیان داشت: در برخی شهر‌ها از جمله آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس باید تأمین زمین انجام شود؛ با اینکه راه و شهرسازی این زمین‌ها را مشخص کرده، اما به علت عدم تکمیل فرم‌ها و تأیید از سوی فرمانداری هنوز زمین به بنیاد مسکن واگذار نشده است برای همین در تأمین مسکن برخی واحد‌ها دچار مشکل هستیم.
 
زمانی‌نژاد ادامه داد: برای تکمیل منازل مسکونی برخی از سیل‌زدگان باید همه مسئولان و دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز