خبرگزاری کار ایران

شهردار کرج مطرح کرد:

نبود فرهنگ مناسب به عدم آموزش مناسب بر می‌گردد/ در کرج "ساکن" داریم نه "شهروند"

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۸۹۱

شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت شهری کرج نگاه ویژه‌ای به سیستم آموزشی کرج دارد، خاطرنشان کرد: در شهرداری طرحی به نام سفیران فرهنگی راه اندازی شده که در حوزه های گوناگون به ویژه اخلاق مداری کارهای اثرگذاری انجام دهد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کمالی زاده در نخستین همایش ملی "شهر پی وند" که در راستای پیوند اولیا و مربیان مدارس و مدیریت شهری برگزار شد، اظهار داشت: تربیت و آموزش یکی از ارکان های مهم و اثرگذار در تمامی حوزه ها است لذا باید نظام آموزشی را به سمتی هدایت کنیم که مهارت های شهروندی را آموزش دهیم و شهروندان مسئولیت پذیر را به جامعه تحویل دهیم.

وی با عنوان اینکه نبود فرهنگ مناسب به عدم آموزش مناسب بر می گردد، تصریح کرد: عموما ما در کرج ساکن داریم نه شهروند، چرا که کلمه شهروند بسیار عمیق و پر معنی است.

کمالی زاده با اشاره به اینکه دروسی مانند شیمی و انتگرال دوای درد جامعه نیست، ادامه داد: دوای درد امروز تربیت دانش آموزانِ اخلاق مدار است و لازم است دروس دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنها کارآمد باشد.

شهردار کرج از طرح  "سفیران فرهنگی" نام برد و گفت: این طرح در ۴۰ مجتمع فرهنگی شهر، اجرا می شود که ضمن آن  سفیرانی در حوزه های مختلف ترافیک، محیط زیست، پسماند، اخلاق مداری و غیره در کرج آموزش داده شود.

وی گفت: اگر اخلاق مدار باشیم و شهروندان اخلاق مدار، داشته باشیم بسیاری از هزینه‌های شهر و کشور کاهش پیدا می کند.

کمالی زاده نقش اولیا و مربیان را در آموزش تکنیک های شهروندی، مهم دانست و گفت: شورا و شهرداری کرج حمایت ویژه ای از موضوع آموزش دارند و این موضوع را دنبال می کنند.

شهردار با عنوان اینکه طرح استقبال از مهر در سه دانشگاه مطرح شهر کرج، اجرا شده است، گفت: بیش از ۱۴۰ واحد آموزشی و ۳ دانشگاه در طرح استقبال از مهر، بهسازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز