خبرگزاری کار ایران

جمشیدی مطرح کرد:

نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۹ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۴۹

رئیس سازمان آمار و‌برنامه ریزی خراسان رضوی گفت:نرخ بیکاری امسال با دو درصد کاهش به میزان 9درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رضا جمشیدی در نشست خبری که به مناسبت یکم آبان روز ملی آمار برگزار شد، گفت: میزان نرخ بیکاری در تابستان ۹۷، یازده درصد بود که نسبت به تابستان ۹۸ با کاهش دو درصدی روبرو شده است .

جمشیدی گفت:همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷، یک درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: طبق آمار دو میلیون و شصت و‌ پنج هزار نفر شاغل و ۲۰۴هزار بیکار در تابستان ۹۸ در استان خراسان رضوی وجود داشته است.

جمشیدی اظهار کرد : در استان خراسان رضوی متوسط در آمد یک خانواده شهری در سال ۹۷، سی و شش میلیون و صد هزارتومان و هزینه های آنان سی و سه میلیون و هشتصد هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی  در سال ۹۷، در بحث در آمد رتبه ۱۶ در کشور را دارا است و در هزینه رتبه ۱۵ را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد :تولید ناخالصی  داخلی استان در سال ۹۷،  ۱۱۸ هزار  میلیارد تومان است، همچنین از ابتدای سال ۹۸ تا شهریور ۹۸ نرخ تورم در استان خراسان رضوی ۴۲/۲ درصد است.

وی افزود: ۱۰۲ تفاهم نامه معین اقتصادی  در راستای مثلت اقتصادی منعقد شده که اگر این تفاهم نامه ها به سرانجام برسد ۱۲۸هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۱۶۳هزار نفر انجام می گیرد.

رضا جمشیدی با اشاره به آمار پروانه های بهره برداری صنعتی گفت: در شش ماهه سال جاری ۱۹۵ پروانه بهره برداری صنعتی اخذ شده است که ۱۲۲میلیون دلار سرمایه گذاری  برای ۱۷طرح در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان آمار و برنامه ریزی استان خراسان رضوی اظهار کرد:۹۱۱پروژه به بخش غیر دولتی واگذار شده و ظرفیت اشتغال در ۶ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰ هزار نفر است.

وی ضمن اشاره به شهرستان های استان خراسان رضوی عنوان کرد :۶۷میلیارد تومان اعتبار به شهرستان ها جهت انجام پروژه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز