خبرگزاری کار ایران

سفیر ایتالیا با رییس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۱۹

سفیر کشور ایتالیا در ایران روز چهارشنبه با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با رییس این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در این دیدار جوزپپه پررونه (Giuseppe Perrone) به اهمیت شهر مشهد و ظرفیت‌های مختلف آن از جمله در بخش‌های علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد دانشجویان خارجی در ایتالیا، جایگاه دوم به دانشجویان ایرانی اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: روابط علمی بین‌المللی پایدارترین روابط میان کشورهاست و امیدوار هستیم مشکلات گسترش روابط علمی با کشور ایتالیا کاسته شود.

محمد کافی افزود: در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو و زبان آموز خارجی از ۳۱ کشور، این دانشگاه را برای طی مدارج تحصیلی خود انتخاب کرده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون هفت تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و هفت دانشگاه مهم ایتالیا به امضا رسیده است.

وی گفت: هم اکنون استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در فرصت‌های مطالعاتی، همایش و دوره‌های آموزشی و پژوهشی مشترک در کشور ایتالیا حضور دارند و مناسب است که حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ایتالیا به ویژه در دانشگاه فردوسی مشهد برای سپری کردن دوره‌های زبان آموزی گسترش یابد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: جشن فرهنگ ملل از ۱۴ تا ۱۶ آذر ماه امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود. ما خواهان همکاری بیشتری از سوی سفارت ایتالیا در ایران برای برپایی غرفه این کشور در این رویداد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز