خبرگزاری کار ایران

لبافی مطرح کرد؛

معین‌های اقتصادی غیرفعال در خراسان رضوی کنار گذاشته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۳۲

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: معین های اقتصادی غیر فعال کنار گذاشته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر لبافی در نشست با معین‌های اقتصادی شهرستان بردسکن که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد گفت: یکی از ارکان اصلی در مثلث اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی، مشارکت مردم است.

وی افزود: ایجاد یک بنگاه اقتصادی می‌تواند تا شعاع 60کیلومتر آثار و برکات کاری خود را نشان دهد.

وی با اشاره به تحریم‌های ناشی از قوانین، افزود:  تحریم‌های ناشی از قوانین به شکلی بوده که به شدت بروکراسی‌های کاری و اداری را در کشور زیاد کرده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی بر اطمینان دادن به مردم و جلب اعتماد تاکید و اظهار کرد:موازی‌کاری در مجموعه کاری مثلث اقتصادی جایی ندارد.

لبافی با اعلام اینکه هیچ معین اقتصادی نمی‌تواند بگوید که به اجبار معین شده است، گفت: اگر معین اقتصادی نمی‌تواند امور مربوط به حوزه زیرپوشش خود را داشته باشد، می‌تواند انصراف دهد تا معین‌های دیگری جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه باید بیکاری را در خراسان رضوی ریشه‌کن کنیم، افزود: 100 معین اقتصادی در خراسان رضوی فعال هستند که ۹۳ درصد آن در بخش خصوصی و 7 درصد آن نیز بخش دولتی و موسسات دولتی می باشند.

وی عنوان کرد: از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان تاکنون معین‌های اقتصادی  هزار و 100  روستا را زیرپوشش قرار داده‌اند و تا امروز به طور عملیاتی 520 روستا  را جزو به جزو رصد داشته‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی از ارتباط معین‌های اقتصادی به شبکه دولت خبر داد و گفت: کار 20 معین این استان برای پیوستن از طریق شبکه دولت برای ارتباط با دستگاه‌های مختلف، انجام شده است.

دبیر نهاد مردمی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه قوانین فعلی با شرایط اقتصادی موجود همخوانی ندارد و نمی‎توان توسعه اقتصادی ایجاد کرد، گفت: تاکنون برای 2100 روستای استان طرح کسب و کار تهیه شده است.

لبافی اظهار کرد: براساس آنچه در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده تندیس معین اقتصادی که موجب توسعه و آبادانی روستا شود در ورودی روستا نصب می‌شود، یکی از خیابان‎ها یا میادین شهر به نام معین اقتصادی نام‌گذاری خواهد شد و خواهند توانست قبل از خطبه‎های نماز جمعه سخنرانی کرده و ضمن اینکه خادم حرم امام رضا(ع) می‎شوند در هفته یک ساعت در برنامه تلویزیونی حضور یافته و به بیان عملکرد خود خواهند پرداخت. 

امام جمعه بردسکن هم در این جلسه گفت: اشتغال ایجاد شده باید بلند مدت و پایدار برای قشر زحمت‌کش جامعه باشد.

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی با بر شمردن مزیت‌های طرح مثلث اقتصادی که توسط استاندار خراسان رضوی تاکنون به خوبی روند کاری آن در حال پیگیری است، افزود: نگاه به اشتغال باید یک نگاه وسیع باشد، بنابراین همه مردم باید مشارکت در امر تولید و فعالیت اقتصادی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز