خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات کشور:

قشم قطب شیلاتی ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۲۰

معاون وزیرکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در بازدید از غرفه صنایع شیلاتی قشم در چهارمین نمایشگاه (IFEX 2019)، از قشم به عنوان قطب ارزشمند شیلات ایران نام برد.

به گزارش ایلنا، نبی الله خون میرزایی در بازدید از غرفه شیلات این سازمان تاکید کرد: اقدامات خوبی که در صنایع شیلاتی قشم در دوره حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انجام شده، نشان از برنامه‌ریزی برای نقش آفرینی این منطقه در صنایع شیلاتی کشور دارد.

حامد عبداللهی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم هم سیاست‌های این سازمان در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع شیلاتی را به معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور ارائه کرد.

شایان ذکر است؛ غرفه شیلات سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت 50 متر مربع با حضور شرکت شهاب نقره ای قشم که در زمینه تولید ماهی خُشک با ارزش افزوده صنعتی برای خوراک انسان فعالیت دارد و همچنین شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک با توانمندی تولید محصولات جلبکی همچون صابون، کِرم، قرص های مکمل خوراکی در چهارمین نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذای دریایی و صنایع وابسته (IFEX 2019) حضور دارد.

این نمایشگاه با حضور ۹۳ شرکت داخلی و خارجی از جمله فعالان این صنعت از کشورهای اسپانیا، کانادا، ترکیه و چین و شرکت های داخلی از جمله فعالان صنایع شیلاتی منطقه آزاد قشم به مدت چهار روز از 29 مهر تا دوم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرده است.

از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به معرفی فعالیت‌هایی همانند پرورش ماهیان خاویاری، بازسازی ذخایر، پشتوانه حفظ ذخایر ژنتیک آبزیان ، توسعه آبزی پروری در دریا با هدف حفظ منابع آب شیرین، توسعه پرورش ماهیان زینتی با هدف اشتغالزایی و صادرات اشاره کرد.

برنامه توسعه شیلات و حفظ و بهسازی منابع دریایی، کمک به تکثیر طبیعی ماهیان، توسعه زیستگاه های مصنوعی و طبیعی آبزیان، ترویج روش صید لانگ لاین تن ماهیان در دریای عمان، توسعه صید در آب های دور و فراساحلی، توسعه تولید، اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار در مناطق سواحل مکران، توسعه پرورش ماهی در قفس دریایی و مطالعه احداث و بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه شیلات و صنایع وابسته تهران ( IFEX 2019 ) رویدادی بین المللی و 4 روزه است که از سال 1395 در کشورمان آغاز بکار کرده و امسال چهارمین دوره آن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز