خبرگزاری کار ایران

فخاری در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

توزیع بیش از 46 هزار پرس غذای گرم به زائران افغانستانی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۸۸

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: از ۱۴ تا ۲۹ مهر ماه ۴۶ هزار و ۵۰۰ پرس صبحانه، نهار و شام توسط آستان قدس رضوی بین زائران افغانستانی در مرز دوغارون توزیع شده است.

علی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: در این مدت زوار افغانستانی پس از ورود به ایران در مرز دوغارون مورد استقبال قرار گرفته و در موکب های امام رضا (ع) و شهدای ناجا مستقر در ابن معبر رسمی پذیرایی می‌شوند. 

وی افزود: هر روز زائران پس از اقدامات اولیه پذیرش، توسط ناوگان عمومی به سمت مشهد اعزام شده و در آنجا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اسکان می‌یابند. 

فخاری بیان کرد: در این بازه زمانی حدود ۲۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون به مشهد اعزام شدند و در مساجد و حسینیه‌های تعیین شده اسکان‌ یافته و پذیرایی شدند.

وی مطرح کرد: برای اسکان موقت این تعداد زائر در مشهد ۱۴ مسجد و حسینیه درنظر گرفته شده و سه محل دیگر نیز برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است.

مسؤول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد تصریح کرد: مراکز مشخص شده ظرفیت پذیرش روزانه تا چهار هزار زائر را دارند و همه تمهیدات لازم صورت گرفته است. 

وی با اشاره به پذیرایی از زائران توسط غذای گرم، چایی، دم نوش و آب معدنی در موکب امام رضا(ع) افزود: آستان قدس رضوی هم زائران اسکان یافته را به یک وعده غذای متبرک حرم مطهر رضوی مهمان کرده و یک سرویس رفت و برگشت رایگان برای عزیمت آنان به حرم مطهر رضوی در اختیار گذاشته است.

فخاری اظهار کرد: در مدت استقرار موکب امام رضا (ع) در مرز دوغارون روزانه ۱۸۰ نیروی خادمیار و ۱۲۰ نفر از بسیجیان و مردم شهرستان تایباد در این مرز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی به ارائه برنامه‌های فرهنگی در موکب های برپا شده در مرز دوغارون اشاره و بیان کرد: از ۱۵ مهر ماه امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار بسته فرهنگی بین زائران افغانستانی توزیع شده است.

فخاری اعلام کرد: در بعضی شب‌ها به دلیل کمبود اتوبوس جهت اعزام زائران، با کمک ستاد اربعین به ویژه ناحیه مقاومت بسیج تایباد تعدادی پتو در اختیار زوار قرار گرفته و شب را در موکب می‌گذراندند. 

طی ۱۶ روز گذشته ۵۰ هزار و ۲۵۶ نفر از زائران افغانستانی برای حضور در مراسم اربعین در کشور عراق و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد ایران شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز