خبرگزاری کار ایران

رحمانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

مقابله با قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس/ کشف و تخریب محل‌های زنده‌گیری در آبیک

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۷۴

رئیس‌اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آبیک گفت: متخلفان صید و شکار پرندگان‌شکاری زیر ذره‌بین این اداره قرار دارند و تمام عزم خود را برای جلوگیری از قاچاق این پرندگان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جزم کرده‌ایم.

امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی، کنار آبزی و انواع پرندگان شکاری، شاهد صید انواع پرندگان شکاری از سوی متخلفین در شهرستان آبیک هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پرندگان شکاری از گونه‌های رأس هرم غذایی در چرخه حیات وحش هستند برای فروش و قاچاق به شیوخ کشورهای حاشیه‌ای خلیج‌فارس توسط متخلفان در مناطق دشتی شهرستان آبیک شکار می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به ناآگاهی برخی از روستائیان از موضوع مذکور و حضور متخلفان صید پرندگان شکاری در روستاها بیان کرد: متخلفان علاوه بر زنده‌گیری پرندگان شکاری از جمله باقرقره و شاهین، با قاچاق آنها به خارج از کشور موجب صدمات جبران‌ناپذیری به محیط زیست شده و می‌شوند.

گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق مختلف

رحمانی افزود: در راستای جلوگیری از صید پرندگان شکاری توسط متخلفان گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق مختلف شهرستان آبیک انجام می‌شود که در زمینه آگاهسازی دهیاران بخش‌های مرکزی و بشاریات در این زمینه نشست هم برگزار شده است.

وی ادامه داد: از عموم مردم شهرستان آبیک درخواست می‌شود در صورت مشاهده متخلفان و شکار پرندگان شکاری، به اداره محیط زیست این شهرستان گزارش داده و حتما اطلاع‌رسانی کنند.

این مسئول مطرح کرد: مواردی از کوخه و محل‌های زنده‌گیری پرندگان که توسط متخلفان در مناطقی از شهرستان آبیک احداث شده بود، کشف و تخریب شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک متذکر شد: با متخلفان صید و شکار پرندگان شکاری با قاطعیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز