خبرگزاری کار ایران

تخریب حدود 100 هزار مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۰۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۱۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی قزوین تخریب شد و به وضع سابق بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین در این مدت از تغییر کاربری غیرمجاز بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی استان جلوگیری به عمل آمد.

محمد قاسمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صیانت از منابع آبی استان، گفت: برداشت‌های بی رویه از منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی، وضعیت دشت قزوین را بحرانی کرده که فرونشست‌های گسترده زمین از جمله پیامدهای این موضوع است.

وی اضافه کرد:برای جلوگیری از ادامه این روند، در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین مهر و موم شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد در احیای منابع آبی موثر بوده است.

قاسمی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان این حوزه عزمی جدی دارد ضمن اینکه در الزام بهره‌برداران به نصب کنتور هوشمند نیز با جدیت وارد عمل شده است.

دادستان قزوین با اشاره به بارش‌های سال گذشته و خسارت‌های جانی و مالی سنگین در بسیاری از استان‌های کشور، گفت: دستگاه قضایی در پی این موضوع مصمم شد تا در حوزه آزادسازی و رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها ورود پیدا کند و قبل از وقوع حوادث ناگوار با همکاری اداره آب منطقه ای استان به عنوان دستگاه متولی، اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه قضایی با همکاری کارشناسان اداره آب منطقه‌ای استان نقاط تصرف شده را در حریم و بستر رودخانه‌ها شناسایی کرده و تاکنون بیش از یک هکتار از این نقاط را رفع تصرف و آزادسازی کرده است.

این مقام قضایی استان به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی استان پرداخت و اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۱۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی قزوین تخریب شد و به وضع سابق بازگشت.

قاسمی خاطر نشان کرد: اجرای احکام قضایی صادر شده در راستای جلوگیری از تعرضات و حفظ و صیانت از حقوق بیت المال بسیار مهم است و بدون شک اجرای قاطعانه آنها جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز