خبرگزاری کار ایران

لبافی مطرح کرد؛

پوشش 96 درصدی روستاهای خراسان رضوی توسط معین های اقتصادی استان

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۴۶

دبیرنهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه معین های اقتصادی خیرین اقتصادی غیر انتفاعی هستند گفت: در حال حاضر در سطح استان از ۱۰۰ معین‌ اقتصادی داریم که حدود ۹۶ درصد پوشش روستاها را تحت پوشش دارند و برای مابقی روستاها هم دنبال این هستیم معینی را انتخاب کنیم تا مسئولیت را به عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از خلیل آباد، علی اکبر لبافی در نشست هم اندیشی با معین های اقتصادی که با حضور فرماندار، امام جمعه ، رئیس دادگستری و سایر اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در محل فرمانداری خلیل آباد برگزار شد اظهار کرد : قوانین و مقررات بعضا از سال 50 و 40 است که در جهت بهبود اقتصادی بایستی تلطیف شود.

 وی افزود: از 2400 روستا در کل استان تا کنون برای 1100 روستا کارت اهداف صادر شده و برای آنها آمایش سرزمینی توصیف شده است.

وی اظهار داشت: تا کنون توسط معین ها در 520 روستا کارهای عملیاتی نیز شروع شده است .

دبیرنهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، مشارکتی در سایه ارکان حکومت با فعالان اقتصادی بخش خصوصی است گفت: طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی که از جانب استاندار خراسان رضوی طرح شده است به عنوان اصلی ترین برنامه عملیاتی استان برای عبور از شرایط تحریم و مدیریت سپرده ها و منابع داخلی ، هدایت نقدینگی به سمت  تولید ، خلق ثروت ، توانمند سازی و افزایش سرانه های درآمدی است.

لبافی بیان کرد:طبق پیش بینی‌ها تا پایان سال جاری 70  روستا در قالب شاخص های بهبود اقتصادی به نقطه مطلوب خواهند رسید، این بدان معنا است که سرانه های درآمدی مردم در روستاها باید تغییر پیدا کند و نرخ بیکاری نیز باید کاهش محسوسی داشته باشد، همچنین نرخ مشارکت اقتصادی باید در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

فرماندار خلیل آباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان افق توسعه پایدار شهرستان را خوب می بینم، لذا اگر بخشی از اختیارات حوزه استانی به مجموعه شهرستانی تفویض اختیارات داده شود، در این شهرستان اقدامات بسیارخوبی انجام خواهد شد. 

ابراهیم قاسم پور افزود: در حال حاضر شهرستان دارای 4 معین اقتصادی  است که در 3 ماه گذشته 12 تفاهم نامه با معین های اقتصادی شهرستان بسته شده است.

وی با بیان اینکه معین های اقتصادی اربابان توسعه هستند افزود: تا کنون  5 جلسه با 16 مصوبه با معین های اقتصادی شهرستان برگزار شده است.

فرماندار خلیل آباد بیان کرد: 29 جلسه ستاد تسهیل با بیش از 60 مصوبه و 12 مورد بازدید میدانی شهری و روستایی انجام شده است. 

قاسم پور با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است گفت:  در همین راستا برای 300 نفر اشتغال ایجاد شده است  که 70 درصد این پرداختی ها در حوزه کشاورزی بوده است.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استارت خوبی زده شده است گفت: در حوزه آبگرم معدنی خلیل آباد کارهای خوبی توسط سرمایه گذار با همکاری میراث فرهنگی در حال انجام است.

همچنین در این جلسه امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه شعار های رهبری در راستای رونق تولید چراغ راه دولت و ملت است گفت: مجموعه این شعار ها با تفکر حماسی به تولید و اقتصاد مقاومتی توجه شود.

حجت الالسلام ناهیدی اظهار کرد: در راستای تولید ملی بایستی بینش ها اصلاح شود و قوانین دست و پا گیر باز سازی شود و سرمایه گذار با قوانین متعدد ناامید از تولید نشود.

وی با بیان اینکه مدیران لایق ، توانمند و متعهد در بخش های مختلف به کار بگرفته شوند بیان کرد: بایستی راه را برای سرمایه گذار و تولید کننده آسان و روان شود و تسهیلات بانکی به کسانی داده شود که اهلیت این را داشته باشند و نظارت بر طرح ها نیز قوی و محکم باشد.

همچنین رئیس دادگستری خلیل آباد در این جلسه گفت:  اگر تلاش کنیم معین های اقتصادی  و کسانی که امضای آنها می تواند کمک کند به شرایط اقتصادی ، رونق تولید و معشیتی مردم این کار یک باقی الصالحات خواهد بود.

مجتبی همتی با بیان اینکه هدف از حضور در جلسات و به ویژه جلسات کارگروه فرهنگ عمومی کاهش پرونده های ورودی به دادگستری است افزود: وقتی فشار اقتصادی بر خانواده ای وارد می شود، محرکی جهت کارهای مجرمانه ایجاد می شود و بسیاری از مشکلات خانوادگی  که در پرونده های ورودی به دادگستری  شاهد هستیم ،مسائل اقتصادی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز