خبرگزاری کار ایران

رضایی مطرح کرد:

پیش بینی افزایش 10 درصدی زائران پیاده امام رضا در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۳۴

​سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) از افزایش 10 درصدی زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه اخر صفر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، ​حسین رضایی در تشریح این خبر اظهارکرد: امسال 5 موکب در شهرستان تربت حیدریه مستقر هستند که ظرفیت اسکان و پذیرایی روزانه آنها 5 هزار و 500 نفر  و شبانه یکهزار و 910 نفر است.

وی افزود: تعداد زائران پیاده از مسیر تربت حیدریه به مشهد حدود 60 هزار نفر است.

رضایی عنوان کرد: امسال 10 ایستگاه صلولاتی در کارخانه آسفالت ، جاده دلبران ، سرجاده حسن آباد ، زمان آباد ، ذائقه مهمات ارتش ، امامزاده علوی، اسلام قلعه ، رباط سنگ ، رباط سفید وحشمت آباد خدمت رسانی میإ‌کنند که در سال گذشته 8 ایستگاه خدمت‌رسانی کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) ظرفیت خواب در زمان آباد را دو هزار نفر ، سرهنگ وگرماب را یک هزار نفر ، حشمت آباد یک هزار نفر ، رباط سفید دوهزار ونفر و رباط سنگ را دو هزار نفر عنوان کرد.

وی  تصریح کرد:براساس بررسی های صورت گرفته پیش بینی اسکان 100 هزار زائرپیاده امام رضا (ع) از سوی جمعیت خدمتگزار در 300 مکان درشهر  مشهد مقدس صورت گرفته است که 180 مکان آن متعلق به آموزش وپرورش است و مکان های دیگر نیز امکانات وفضاهای مردمی هستند که جهت پذیرایی از زائران اعلام آمادگی کرده اند.

شهرستان تربت حیدریه بعنوان دروازه جنوبی ورود به مشهدالرضا(ع) همه ساله در ایام پایانی ماه صفر میزبان زائرانی است که مسیر عشق را با پای تاول زده و بدنی خسته طی می کنند تا به پابوسی امام الرئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام برسند.

حضور کاروانهای پیاده در محورهای مواصلاتی شمال، جنوب و غرب به مشهد و تجمیع آنها در مناطقی همچون باغچه و دروازه قوچان، نگاه هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند که زائران مسیر عشق را با پای تاول زده و بدنی خسته، در حال رسیدن به معشوق خود یعنی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز