خبرگزاری کار ایران

از نیمه دوم آبان ماه صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح سنجش شنوایی در آبیک/ حدود 200 ناشنوا زیر چتر حمایتی بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۷۲

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از اجرای طرح سنجش شنوایی کودکان سه تا پنج سال از نیمه دوم آبان ماه در این شهرستان خبر داد.

یوسف کازانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح سنجش شنوایی کودکان سه تا پنج سال شهرستان آبیک در چهار مهدکودک شهری و دو مهدکودک روستایی در روستاهای زیاران و قشلاق از نیمه آبان ماه به اجرا درمی‌آید.

وی خانه بهداشت روستای زیاران و خانه مهد قرآنی روستای قشلاق را پذیرای کودکان سه تا پنج سال برای اجرای طرح سنجش شنوایی ذکر کرد و افزود: مهاد کودک شهر آبیک شامل مهتاب، به رنگ کودکی، قصر کوچولوها و ستاره‌های درخشان پذیرای کودکان سه تا پنج سال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: حدود 200 ناشنوا زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارند که علت بیشتر ناشنوایی، طی بررسی‎‌های صورت گرفته تب و تشنج بوده است.

کازانی اضافه کرد: سن سه تا پنج سال دوران طلایی تشخیص ناشنوایی و کم‌شنوایی است که خانواده‌ها باید حساس باشند و با مراجعه به مهاد کودک و سنجش شنوایی کودکان، به فکر سلامت و آینده آنها باشند.

وی با بیان اینکه افت شنوایی در افت تحصیلی کودکان تاثیرگذار است، تصریح کرد: کم‌شنوایی و یا ناشنوایی مانع از ورود افراد به تعاملات اجتماعی شده و علاوه بر کاهش اعتماد به نفس افراد، موجب منزوی شدن و گوشه‌گیری آنها می‌شود.

این مسئول افزود: خانواده‌های دارای کودکان سه تا پنج ساله می‌توانند برای ثبت‌نام سنجش شنوایی با شماره همراه 09106991736 خانم وادیدار مدیر موسسه سلامت روان اجتماعی بوستان شهرستان آبیک تماس حاصل کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک اذعان کرد: اگر کودکی مشکلی در زمینه شنوایی داشته باشد به اداره بهزیستی شهرستان آبیک معرفی شده  و وسایل کمک توان‌بخشی اهدا می‌شود؛ از سویی اگر کودکی نیاز به کاشت حلزون داشته باشد مبلغی از سوی اداره بهزیستی مساعدت شده و از وجود خیران هم بهره گرفته می‌شود.

کازانی افزود: طرح سنجش شنوایی از نیمه آبان ماه در شهرستان آبیک اجرایی می‌شود و می‌طلبد خانواده‌ها، کودکان خود را در مهاد تعیین شده برده و شنوایی آنها را مورد سنجش قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز