خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور مطرح کرد؛

۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند/ طرح‌های نوآورانه نیاز به تسهیلات بانکی ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۵۶۴

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان به قدری پول ساز است که بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه به دنبال تسهیلات بانکی نیستند و با سرمایه خود آن‌ها را اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سورنا ستاری در بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری در اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ خدمت به این شرکت‌ها ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: این خدمات در حوزه تسهیل صادرات، پرداخت تسهیلات بانکی، اعمال معافیت‌های سربازی، معافیت‌های مالیاتی و بیمه به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های نوآورانه ارائه می شود و در عمل یک زیست بوم جدید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان طی سال گذشته گفت: این تسهیلات غیر از مبالغی است که توسط صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان و طرح های نوآورانه پرداخت شده است.

ستاری افزود: طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی شکل نمی‌گیرند بلکه این سرمایه گذاری خطرپذیر است که باعث توسعه شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از ملاقات خود با تولیت آستان قدس رضوی در سفر به مشهد و توافقات صورت گرفته با این نهاد اظهار داشت: آستان قدس رضوی یکی از پایه های حرکت ما در راستای اقتصاد دانش بنیان در خراسان رضوی است.

وی گفت: این حرکت فرصت مغتنمی را در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشبرد و فراهم کردن بستر نوآوری قرار داد.

معاون رییس جمهوری افزود: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند و مسئولان این استان نیز از شناخت بسیار مناسبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و طرحهای نوآورانه برخوردار هستند.

وی افتتاح کارخانه نوآوری شهرداری مشهد را یک نوآوری بزرگ برای همه شهرداران کشور دانست و اظهار داشت: این اقدام یک حرکت رو به جلو برای تبدیل مشهد به یک شهر هوشمند، نوآور و فناور است که بستر اشتغال را برای جوانان فراهم می‌کند.

وی گفت: اکوسیستم زیست بوم برای شرکت های دانش بنیان و طرحهای نوآورانه در خراسان رضوی ایجاد شده است و این مهم باعث تزریق سرمایه ها به این حوزه می شود، همان طور که دولت در پروژه کارخانه نوآوری هیچ هزینه ای نکرده و این مهم توسط شهرداری مشهد اجرایی شده تا بستر نوآوری در شهر را توسعه دهد.

ستاری با اشاره به تولیدات مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: در این مرکز سوغات بازار مشهد، بومی سازی می شود که یک حرکت رو به جلو در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز