خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی از وزیر کار خواستار شد؛

تعیین نماینده ویژه برای حل مشکلات کارگران هپکو و آذرآب/ آقازاده: حال صنایع استان خوب نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۱۸

استاندار مرکزی گفت: از وزیر می خواهیم نماینده ای ویژه برای حل مشکلات دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب تعیین کنند تا هر چه سریع‌تر مشکلات مدیریتی آذر آب را ظرف یک‌ماه آینده حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اراک، استاندار مرکزی در یکصدو چهاردمین ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور شریعتمداری وزیر کار برگزار شد با بیان اینکه از وزیر می خواهیم نماینده ای ویژه برای حل مشکلات هپکو و آذرآب تعیین کند گفت: به رغم همه سروصداهای دو ماه اخیر ، شاخصه های اقتصادی استان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است؛ نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته ۱ درصد رشد داشته است و استان در فضای کسب و کار از رتبه ۱۳ در سال ۹۲ به رتبه ۶ در کشور ارتقا یافته است.

وی افزود: پیش بینی می شود در جذب تسهیلات بانکی رشد خوبی را تا پایان سال تجربه کنیم مشکلات آذرآب با هپکو بسیار متفاوت است. آذرآب تا همین لحظه ۳۰ هزار تن سفارش دارد .

آقازاده بیان داشت: از وزیر می خواهیم نماینده‌ای ویژه برای حل مشکلات این دو واحد صنعتی تعیین کنند تا هر چه سریعتر مشکلات مدیریتی آدرآب را ظرف یکماه آینده حل کند و حقوق عقب افتاده کارگران که ۲ ماه و نیم است را پرداخت کند.

استاندار استان مرکزی درباره تسهیلات استان مرکزی  تصریح کرد: سال گذشته سهم تسهیلات استان هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که در پایان سال به حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که افزایش ۲۵ درصدی را در تسهیلات مصوب به همراه داشته است.

آقازاده ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در صورت تداوم این روند سهم تسهیلات استان تا پایان سال به حدود ۲هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

استاندارمرکزی با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی استان تا روز گذشته ۶۰۳ میلیون دلار بوده است، بیان کرد: میزان صادرات تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد از لحاظ ارزی افزایش داشته و امیدواریم به‌رغم تمام فشارها و تحریم‌ها بتوانیم بالاتر از میزان سال گذشته صادرات داشته باشیم.

یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: منابعی برای خوشه های صنعتی در استان منظور نشده است و هماهنگی با استان ها در زمینه تخصیص اعتبارات از سوی وزارتخانه ها وجود ندارد

وی با بیان اینکه منابعی برای خوشه‌های صنعتی در استان منظور نشده است گفت: تنها یک درصد از سهم کشور  به تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است و شرکت های دانش بنیان با کمبود اعتبارات و منابع بسیاری همراهند

وی گفت: عدم تناسب بین اشتعال پیش بینی شده با اعتبارات تخصیصی و عدم وجود سامانه در برخی وزارتخانه سبب مشکلات بسیار در پایش اطلاعات شده است و این اتفاق بدون توجه به پتانسیل های استان ها در بخش های مختلف است.

مدیر کل کار، تعادن و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت:به‌رغم مشکلاتی که چند تا از شرکت های استان دارند و به علت سوء مدیریت و عدم نظارت کافی بعد از واگذاری بوده، وضعیت مطلوبی در استان داریم.

وی با بیان اینکه حال صنایع استان خوب نیست افزود: در شش ماهه اول سال جاری فضای کسب و کار بهبود یافته است و طی آن ۳۳ درصد کاهش حقوق معوق در واحدها داشتیم و اکنون این شرکت ها به ۴۰ شرکت کاهش یافته است. ۳۴ درصد نسبت به شهریور گذشته کاهش مشکلات کارگری داشتیم و همچنین در استان ۱۵ درصد کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فرصت های شغلی ایجاد شده در شش ماهه اول ۹۸ تعداد از ۲۵۰۰ در سال گذشته به ۳۵۲۶ رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز