خبرگزاری کار ایران

کمبود فضای ورزشی دانش آموزی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۹۰

میانگین فضاهای ورزشی دانش آموزی در آذربایجان شرقی 29 درصد استاندارد کشوری است.

به گزارش ایلنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش  ملکان گفت: در حالی که استاندارد فضای ورزشی برای دانش آموزان یک متر است این مقدار در استان تنها 29 سانتی متر است.

بهرامی افزود: برای رسیدن به حد استاندارد فضای ورزشی برای دانش آموزان در سالهای اخیر کارهای خوبی انجام شده اما این فعالیتها باید شتاب بیشتری بگیرد.

به گفته وی، 218 سالن ورزشی و استخر شنا در استان برای دانش آموزان در سال‌های گذشته ساخته شده و هنوز 70 سالن دیگر نیاز است.

وی همچنین گفت: در استان 200 معلم ورزش کمبود داریم اما با این وجود 1500 معلم ورزشی مدارس ابتدایی را نیز پوشش داده اند.

فرماندار ملکان نیز از آماده سازی 6 باب مدرسه خیرساز برای افتتاح و بهره برداری تا دو ماه آینده در این شهرستان خبر داد و افزود: این مدارس در مجموع 30 کلاس دارند و خیران برای تکمیل و ساخت آنها بیش از 40 میلیارد ریال هزینه کرده‌اند.

محمد باقر خانی گفت: هم اکنون 43 باب مدرسه توسط خیران در شهرستان ملکان در حال ساخت است که تا پایان سال این تعداد به 50 مدرسه خواهد رسید.

به گفته وی، این شهرستان در زمینه ساخت  مدارس توسط خیران مقام اول را در کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز