خبرگزاری کار ایران

در ایام اربعین صورت گرفت؛

افزایش 34 درصدی اهداکنندگان خون در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۳۳

تعداد داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی طی اربعین امسال رشدی ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در اربعین امسال و با توجه به سیاست های مدیریت اهدا خون و طرح نذر خون ، در مجموع تعداد 303 نفر به پایگاه فعال اهدای خون استان مراجعه که از این میان تعداد 232 نفر موفق به اهدای خون شدند .

در این روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان 31 درصد و تعداد اهداکنندگان خون 34 درصد رشد داشته است.

دکتر حمید رضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در این خصوص گفت : در ایام اربعین سید و سالار شهیدان دو پایگاه اهدای خون در مشهد و پایگاه‌های اهدای خون مستقر در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد دایر بودند.

وی ادامه داد: با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده های خونی، نیاز همیشگی به فراورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون وجود دارد از این رو زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) اهدای خون خود را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی و شرایط خاص نکنند و با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه انتقال خون را در تامین مطلوب ذخایر خونی یاری رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز