خبرگزاری کار ایران

برنامه های شهرداری مشهد در استقبال از زائران ماه صفر

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۲۱

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر، کار مردمی است و شهرداری در ایجاد زیرساخت‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نرگس شالچیان امروز در جلسه اعلام برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد که در سالن جلسات شهدای شهرداری، برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر این است که کار مردمی توسط مردم انجام شود و شهرداری در ایجاد زیرساخت‌ها کمک کند.

وی افزود: یک ردیف اعتباری تحت عنوان ساماندهی ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده ، مراکز و مبادی ورودی شهر داریم. این اعتبار برای ۲۳ ایستگاه تخصیص داده شده، اما در مقابل حجم اعتبار مشارکت مردم ناچیز است. ردیف اعتباری سال گذشته با مشارکت مردم، ۲۳ برابر اعتبار ما بوده است.

وی افزود: درسال گذشته زائران در زمان بازگشت به شهرهای خود با مشکل تهیه بلیط مواجه بودند، اما امسال در عرصه میدان شهدا غرفه‌ای را در اختیار راه‌آهن و پایانه مسافربری قرار داده‌ایم که فروش بلیط در این مکان انجام شود.

شالچیان خاطرنشان کرد: مورد بعدی بحث فرهنگ کتابخوانی است. با سازمان کتابخانه‌ها هماهنگ شده که فضایی برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود و کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوعات مختلف شکل گیرد. کتابخانه‌های سیار به سوله‌های بحران و مراکز اسکان شهرداری مراجعه کرده و به آن‌ها کتاب امانت می‌دهند و حتی در صورت کم‌سوادی خوانش کتاب نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز