خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضای سبز کرج خبر داد؛

کنترل و حفاظت درختان باغ سیب مهرشهر در برابر بیماری و آفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۰۰

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرج، گفت: در حال حاضر هیچ آثار و علایمی ازشیوع آفت و بیماری در بین درختان باغ سیب مشاهده نمی‌شود و عملیات آبیاری و حفاظت از این باغ با دقت در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی باغ سیب کرج صورت گرفته، اظهارکرد : ۲۷۰ هکتار از اراضی باغ سیب کرج در ۹ قطعه ۳۰ هکتاری احیا شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به وضعیت درختان این باغ ادامه داد: حال درختان این باغ خوب است و اغلب آنها به مرحله میوه دهی رسیده‌اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر هیچ آثار و علایمی ازشیوع آفت و بیماری در بین درختان این باغ مشاهده نمی‌شود و عملیات آبیاری و حفاظت از این باغ با دقت در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: ۸۰ هکتار از این باغ در اختیار دانشگاه علامه طباطبایی است و این دانشگاه در این مساحت عملیات کشاورزی انجام می‌داد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان، در اسفند سال گذشته ۴۰ هکتار از این ۸۰ هکتار تحت پوشش کاشت درخت رفت.

بضاعتی پور افزود: با رایزنی در تلاشیم ۴۰ هکتار دیگری که در اختیار دانشگاه علامه قرار دارد نیز در آینده نزدیک زیرکاشت درخت برود.

این مسئول با اشاره به شایعات مبنی بر اینکه عده‌ای در تلاشند عنوان ملی را از این باغ بگیرند، گفت: تا به این لحظه هیچ خبری در این باره  نشنیده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز